Is een Renault Clio veilig?

Prive rijd ik in een Kia Sportage.. maar moet voor mijn werk in een Renault Clio gaan rijden..zijn die koekblikken wel veilig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

De Renault Clio heeft 5 NCAP sterren en mag als behoorlijk veilig worden beschouwd.

Een grote zware auto is doorgaans relatief veiliger dan een kleine, maar de test meet op een groot aantal punten en is een onafhankelijke test. Ik dacht (maar weet dat niet zeker), dat de NCAP test wel relatief is t.o.v. de categorie waarin de auto valt. In dat geval is de auto veilig in zijn klasse.

Verder is de veiligheid natuurlijk nog veel meer afhankelijk van de rijstijl van de bestuurder.

Toegevoegd na 1 minuut:
In de laatste link een heel uitgebreid overzicht van de veiligheidsvoorzieningen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor dit duidelijke antwoord.

Andere antwoorden (9)

Ja hoor... Wees niet bang, die zijn veilg, ook dat koekblik...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veiliger dan de gemiddelde Kia... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor.
Als je maar niet te hard rijd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk uit welk jaar deze auto komt.
Uiteraard zijn kleinere auto's minder veilig omdat ze een kortere kreukelzone hebben en lichter zijn. Maar over het algemeen zijn de huidige clio's relatief veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veiliger dan de Kia, dat weet je zelf ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet de auto die veilig is. Het is de bestuurder die veilig moet zijn.
Veiligheid zit tussen de oren.
14 jaar geleden
Dat is een wereld van verschil Kia of Clio, maar rijdt prima, en is niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen idee ,de bestuurder(ster)moet goed opletten,dan zijn alle auto"s veilig.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt een beetje van het bouwjaar af, een Clio van 1997 heeft bij de euroncap 2 sterren die uit 2000 4 en vanaf 2005 de maximale 5 sterren