Een cursus VCA wat moet ik verwachten?

Mijn nieuwe werkgever waar ik in januari begin, eist dat ik snel een cursus VCA ga volgen..wat kan ik verwachten?
Is het moeilijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die ja. Maar dan hebben we ook nog de VCA VOL/VIL en PETROL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless.. ik dacht alleen VCA...Tenminste dat hoop ik;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sharona: Bij AKZO-NOBEL, DSM en SHELL krijg je sowieso PETRO erbij...

Het beste antwoord

Wanneer je een beetje logisch nadenkt en een beetje goed leest en/of oplet dan is het relatief gemakkelijk...

Maar heb je al een idee, wanneer je exame moet doen. Of waar je de cursus moet gaan volgen. En wie gaat dit allemaal betalen...

En ik weet natuurlijk niet wie je nieuwe werkgever is. Maar bij bedrijven van het kaliber AKZO NOBEL, DSM en SHELL ontkom je er niet aan. Maar dan moet je ook nog een specifieke VCA gaan volgen...

Maar het is en blijft een kwestie van opletten en goed lezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thnxx voor je antwoord.. Ik zal het dan wel verkeerd begrepen hebben..dacht gewoon VCA maar aan je antwoord te zien ben ik er dan nog niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vragen heb mag je ze wel in een PB stellen hoor. Heb de boeken hier nog liggen. En heb vrij recent nog exame gedaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik ben benieuwd wat me te wachten staat..Ik denk er namelijk heel makkelijk over.. het kan natuurlijk wel tegenvallen vandaar..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je al welke PBM's je krijgt? Welke S schoenen en welke P maskers je krijgt. Of je oordopjes, of gehoorbescherming krijgt. Of je een veiligheidsbril, of gelaatsbescherming krijgt... En niet geheel onbelangrijk. Vergeet de R- en Szinnen niet, of de LEL en UEL is ook wel handig als je die weet op je exame. En wat ook wel handig is om te weten zijn gelijkstroom en wisselstroom, of de aardlek van 30 mA. Maar deze dingen staan allemaal netjes in je boek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn god!!!..ik hoor het al;-))
Ik heb het zwaar onderschat zie ik wel;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik plaag maar een beetje sharona...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pffff gelukkig;-)
Ik kreeg het er al warm van...

Andere antwoorden (1)

Uitgangspunt van VCA is veilig werkzaamheden te kunnen doen uitvoeren. Te denken valt o.a. persoonlijke beschermingsmiddelen (bijv. helm, veiligheidsbril, oordoppen etc.) brandpreventie, enz. Kortom, alles wat met het veilig kunnen doen uitvoeren van en op je werkplek. Cursus zelf is op zich niet pittig. Je krijgt ongetwijfeld een cursusboek met afbeeldingen en tekst. Stap voor stap wordt elk onderdeel behandeld. Enne, vele situaties zul je hierin herkennen en weet je ook ongetwijfeld de logische oplossing. Suc6!