Waarom horen wij niets in de media over de toestand in de Oekraine? Er zijn daar inmiddels al 425 doden gemeld!

Toegevoegd na 1 uur:
Sorry ik dacht dat ik deze vraag op een site over de mexicaanse griep stelde ("stel hier je vraag over de mexicaanse griep")
En met de media bedoel ik de media in nederland.

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja, ik ben hier dus niet om "punten" te scoren, ik wilde alleen een antwoord, en weten of anderen zich dit misschien ook afvragen.
Maar dat we weten in ieder geval wel dat Ramses (met respect) is overleden. En vanavond weer lekker "hart van nederland" kijken.

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de geïnteresseerden, google maar eens "Ukraine flu outbreak".

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Welke toestand? Je hhort toch ook niet wie er vandaag in Nederland zijn gestorven? Behalve Ramses dan...

Toegevoegd na 15 seconden:
hhort is hoort
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onder Media schema's verstaan we de kennis die we hebben, over wat media kunnen en wat we van media moeten verwachten in termen van afbeeldingen (representaties, translaties, distorties.) Deze kennis zorgt ervoor dat we gecontroleerd kunnen reageren op media...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Pilletje genomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
You can't beat the real thing.
AWM
14 jaar geleden
LOL!
Hoe kom je dan aan de wijsheid,dat er al 425 doden zijn gemeld! Ben je paranormaal begaafd? Oekraïne is een zeer omvangrijk gebied,daar zullen elke dag wel meer dan 425 mensen overlijden. En wat dacht je van bv Amerika? Of bedoel je met "toestand"iets specifieks? Graag een toelichting dan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er 425 doden zijn gemeld heb je dat neem ik aan uit de media? tata... Dat horen we dus uit de media!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoor ook niets over de duizende doden in China,wat maakt de Oekraine zo belangrijk dat je er iets over wil horen. hjet nieuws is zo groot als je zelf wil dat het is,en 425 doden in een groot land is geen wereldnieuws als ze niet door een ramp ongeluk terreurdaad of iets dergelijks sterven.
Ik kan heel erg goed zonder het nieuws over doden uit verre landen mijn eigen leven leven,de media is in de laatste 40 jaar zo snel geworden dat we alle beelden tijdens het avondeten te zien krijgen die we destijds na een half jaar uit de kranten lazen en dat is niet altijd een verbetering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die 425 doden (als het aantal al klopt) veel dramatischer klinken dan het in vergelijking met 'life as usual' is.

Ter vergelijking: aan de gewone griep overlijden in Nederland tijdens een gemiddelde griepgolf, dus zonder dat er iets bijzonders aan de hand is, 250 tot 2000 mensen op een populatie van - waar zitten we tegenwoordig - pakweg 16 miljoen. (Zie bron 1)

In Oekraïne wonen zo'n 48 miljoen mensen. Drie keer zoveel dus. (Zie bron 2)

Nog afgezien van de slechtere medische zorg in Oekraïne (waardoor het dodental nog verder kan stijgen) zou je dus bij een gewone griepgolf, zonder bijzondere Mexicaanse variant en zonder extra agressieve vorm van die Mexicaanse variant, 750 tot 6000 doden kunnen verwachten.

En dáár maakt nou juist niemand zich druk om. Jij tot nu toe vast ook niet, anders zou je nu niet zo schrikken van 425 doden. Pas nu het een 'sexy' naam heeft, en de halve wereld wordt meegesleept in de hype, denken we ineens dat er iets bijzonders aan de hand is.