Wordt er nog lood gegoten?

Ik denk zomaar dat onze huidige loodgieter het nog maar sporadisch doet....!
Zijn er nog meer beroepsnamen die eigenlijk zijn achterhaald?

Toegevoegd na 14 minuten:
B.v. een Griffier zal zijn griffel toch ook niet meer gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

De slager slacht helemaal niet meer, die krijgt alle vlees in stukken aangeleverd.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou hier in het dorp nog wel hoor.
Wat te denken van een "schillenboer"

Toegevoegd na 2 minuten:
Lorreboer en scharensliep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt inderdaad nog zelden lood gegoten!
Het komt nog wel voor bij hele oude panden, maar doorgaans is alle lood voor andere materialen vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klompenmaker..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, voor bepaalde toepassingen, het wordt nog wel eens toegepast door autorestaurateurs om uit te deuken c.q te egaliseren, daarnaast zijn er ook sportschutters die hun eigen patronen maken, die gieten hun eigen punten uit lood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zetter in een drukkerij zit tegenwoordig achter een toetsenbord, er wordt geen loden letter meer gezet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zelf heb ik nog wel eens lood gegoten in een ziekenhuis om een doos te maken voor de opslag van radioactief materiaal (naalden e.d.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We proberen lood uit te bannen bij ons waterleidingnet. Alles wat van lood is wordt als het kan vervangen, dus in dat opzicht kom je het niet meer tegen.
Maar er wordt nog wel lood gegoten.
- Kielen van zeilboten worden vaak volgegoten met vloeibaar lood.
- Sommige duikers gieten hun eigen loden verzwaringsgewichten.
- Luchtbuksfanaten gieten nog wel eens hun eigen pallets.
14 jaar geleden
Een boswachter
- want Bos is er al
Een drogist
- in een jacuzzi
Een schrijver
- met een pc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In (sommige) andere landen (o.a. Frankrijk) nog wel, daar is lood ook nog veel goedkoper en makkelijker verkrijgbaar.