Hoe komt het dat sommige mannen totaal geen ritmegevoel hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En vergeet de vrouwen niet. Ik ben vrouw en ben compleet a-ritmisch. Een ramp dus op de dansvloer.

Het beste antwoord

Sommige vrouwen hebben dat ook niet hoor... Ritme moet je leren en om dat te leren moet je durven te bewegen, en vaak durven mannen niet te bewegen, hoe kun je dan ooit ritme leren... Vrouwen hebben minder beperkingen, god zij dank, dus die leren het meer... en beter...

zodoende
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je bedoeld de "houten klazen" dat heeft te maken met het motorsche gebeuren van mensen in de hersenen.Er zijn ook vrouwen die motorisch gezien geen ritme gevoel hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niet uit of je een man of vrouw bent. Sommige vrouwen hebben ook geen ritme gevoel. Het is iets wat in je zit en niet echt aan te leren is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je motoriek is genetisch bepaald, maar dansen kun je wel leren. Als je in een cultuur leeft waar mensen veel dansen, en je leert hier al als klein kindje in mee te doen, dan ontwikkel je je vanzelf in het dansen. Als je hier pas op latere leeftijd mee begint, en je kunt niet dansen, dan wordt het waarschijnlijk niet zoveel meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik moet het trouwens even nuanceren: ritmegevoel is natuurlijk iets anders dan dansen. Als je niet kunt dansen, maar wel heel goed kunt drummen, dan heb je wel ritmegevoel, maar misschien een slechte motoriek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige hebben dat niet maar ook vrouwen vallen hieronder hoor.
En zijn helaas niet voor deze aanleg geboren, maar deze zullen weer andere kwaliteiten hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is aangeboren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er ook zo ééntje! Hoe het komt,kan ik niet verklaren,maar soms is het opeens over! Enige jaren geleden bij de bruiloft van onze zoon met zijn lief,werd ik door mijn funkelnagelneue schoondocter ed dansvloer op gesleept en toen ging het opeens wel! Terwijl ik nog nooit gedanst had,zelfs niet met mijn eigen dame! En er was(nog) geen alcohol in het spel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wonderen zijn de wereld nog niet uit...+1