Je kind kom met een gestolen fiets thuis geef je hem aan of niet (zijn fiets is net ook gejat)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Ja die geef ik aan... Meteen... Zonder pardon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meen je dat nou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat meen ik, want ik had ze dat al verteld voordat ze een fiets gestolen hadden... Dus ze weten waar ze aan toe zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijgt hij geen 2e kans....mits hij um terugbrengt?

Andere antwoorden (12)

Nee, voor een gejatte fiets ga je je kind niet aangeven.
Maar hij gaat hem wel terugbrengen naar de eigenaar als dat enigszins mogelijk is!
14 jaar geleden
Aangeven hoeft niet, maar zeker wel die fiets terug brengen. Als de eigenaar niet meer te achterhalen is: dan de fiets naar de politie brengen.

Toegevoegd na 52 seconden:
En of zijn eigen fiets net gejat is of niet, dat heeft er helemaal niks mee te maken en mag geen enkele invloed hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij ook +1
Ik zou hem de fiets terug laten brengen van waar hij hem vandaan gehaald heeft en dan mag hij terug komen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tenzij 't bij een station was een week geleden, waar de eigenaar niet meer zal zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee maar je ziet toch dezelfde dag nog dat hij thuiskomt met een fiets die niet van hem is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij ook +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@nelly: dat kan, maar hóeft natuurlijk niet :). Maar als 't was 'omdat zijn fiets ook was gepikt': ja, dan is die kans wel groot.
Je hebt verschoningsrecht dus je hoeft hem niet aan te geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangeven niet, maar als de bliksem wordt deze fiets teruggebracht naar de plek waar hij stond. Ook al moet ik hem aan zijn haren sleuren.

Ook al is zijn eigen fiets gejat dit is geen reden om een andere fiets te jatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is het maar net :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He Berth, He Loes dank je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-))
Dat hangt een beetje van z'n geschiedenis af. Als je denkt dat hij van terug laten brengen z'n lesje leert dan zou ik het daarbij laten, om ook het contact met jullie niet te laten verslechteren. Maar als dit al het zoveelste incident is dan zou ik hem aangeven. Uiteindelijk zal hij er het meeste van leren als hij de volledige gevolgen van zijn daad ervaart. En dat doe je uit liefde, om hem voor grote problemen later te behoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
liefdevolle redenering +1
Neej hoor.
Je hoeft je kind niet aan te geven voor gejat te fiet. dat is niet nodig.
hem fiets is ook gejat, dus is heel normaal dat je kindt met een gejat fiet thuis komt.

Weetje hoeveel fietsen gejat worden jaarljiks...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hem fiets??? je kindt.... pak jij eens je fiets en snel terug naar school..... goeiemoruge nogantoeseg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet allemaal niet terzake, Het gaat om de lange termijn en het mijn en dijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, Boithc ; mijn en dijn, Dat jouw fiets gejat is wil niet zeggen dat je er dan maar eentje terug moet jatten ; to wrongs don't make a right. In de kiem smoren die handel. De antwoorden op deze vragen baren me overigens grote zorgen.......iedereen schijnt het vrij normaal te vinden......
Nee,maarde fiets gaat onmiddelijk terug,anders krijg je de situatie oog om oog tand om tand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fiets in de achterbak, kind op de passagiersstoel, linea recta naar het politiebureau. Waar hij *zichzelf* aan mag geven.

Niks geen 'het is maar een fiets', het is diefstal, dat is een ernstig misdrijf. En daar mag het kind meteen de eerste keer de gevolgen van leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo is dat. In de kiem smoren en meteen met de gevolgen confronteren.
Ik zou hem duidelijk zeggen dat ik dit niet accepteer en dat hij de fiets onmiddelijk terug moet brengen,ik zou zelfs mee gaan.Daarna zou het nog niet klaar zijn en zou ik er met hem over praten en dit gedrag afkeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo is dat+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-)
Ligt aan de leeftijd van het kind, en hoe vaak hij dit soort dingen doet. Bij een kind van 7 is het normbesef nog erg in ontwikkeling, van een kind van 12 mag je verwachten dat hij dat al voor een groot deel heeft ontwikkeld. Met aangeven zou ik voorzichtig zijn, dat zou ik alleen maar doen als een straf van jouw kant niets meer uit zou halen. Ik zou hem/haar in ieder geval vragen om de fiets netjes terug te brengen, en als de eigenaar bekend is hem zijn excuses aan laten bieden.

Dat zijn eigen fiets zojuist gejat is is heel vervelend, maar doet niet terzake. Een kind moet ook leren dat een onschuldige derde niet voor zijn pech op hoeft te draaien.

Toegevoegd na 2 minuten:
En natuurlijk moet daarbij nog een gepaste straf van jouw kant komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ooit meegemaakt.Mijn fiets was gestolen en mijn neefje(toen een jaar of tien) was ergens een fiets gaan stelen en bracht hem zo fier als een pauw naar ons huis.
'Hier tante, nu heb je terug een fiets.Vind je het een mooie?'
Ik ben toen heel lang bezig geweest met uit te leggen dat fietsen privébezit zijn en dat de eigenaars aan hun fiets gehecht zijn.Ik denk dat de jongen wat in de war was omdat er zoveel studenten even een fiets'leenden' en hem dan ergens anders weer terugzetten.
Voor zoiets geef je een kind niet aan vind ik.