Heeft iemand een apart recept voor zalm?

Iets origineels natuurlijk....

http://www.nu.nl/economie/2127814/zalm-verdedigde-beleid-dsb.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zalm in plakken snijden (max 1 cm dik). Per plak wikkelen in briefjes van 50 euro, dat geheel in een aluminiumfolie vouwen. Beetje citroen erover, niet te veel want het is al zuur genoeg. Veel zout om in de wonden te wrijven, en goed inpeperen.
Dan een half uurtje in de oven, bij 180 graden.
Serveren met heel veel wijn, want anders heeft het een verkeerde nasmaak.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

zo
AMUSE VAN GEROOKTE ZALM

ingrediënten: 200 gram gerookte zalm, ik haal gewoon zalm bij a.h.van het merk euroshopper, 200 gr. kost maar € 2,99, enkele takjes dille, een potje zalmeitjes, kun je die niet krijgen, dan enkele flinters zalm apart houden, 2 blaadje gelatine, 125 ml crème fraiche, 4 eetlepels mayonaise, ½ dl witte wijn, ½ dl water en een eetlepel citroensap. wat peper zout en een snufje cayenne peper

de zalm in een keukenmachine fijn hakken, tot het een soort puree is geworden, het mag nog wel een beetje structuur hebben

de gelatine weken in koud water,10 minuten, en in een pannetje de wijn met het water verhitten en dan de uitgeknepen gelatine er door roeren, en af laten koelen.

de zalmpuree , de crème fraiche, de citroensap, de mayonaise en de kruiden door elkaar mengen en dan de bijna afgekoelde wijn met gelatine erbij en dan goed mengen.

meteen in de amuse glaasjes, 8 stuks, gieten en in de koelkast op laten stijven, 3 uur, je kunt dit rustig een dag vooraf klaarmaken.

garneren met een takje dille en een klein toefje zalmeitjes of een flintertje zalm erop.

met een theelepeltje opdienen en smullen maar.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dit heb ik zelf vaak gemaakt.. en het is heeeerlijk..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zalm in bladerdeeg

■4 stuks zalmmoten zonder vel,
■1 a 2 pakjes bladerdeeg
■1 losgeklopt ei
■peper
■zout
VOOR DE VINAIGRETTE:
■citroensap
■1 dikke sjalot
■1 lepeltje provençaalse kruiden
■5 lepeltjes olie

Voorbereiding:
Vinaigrette:
Snipper sjalot en meng door de olie. Voeg citroensap, de kruiden en peper toe.
Dep de zalmfilets droog en wrijf de vinaigrette over de zalm (dit kan een dag voor gebruik, hoeft niet).

Bereidingswijze:
Maak van de bladerdeegplakken twee grote rondjes (zo groot dat er 4 filets ruim opliggen). De tweede lap iets groter maken dan de eerste. Deze komt erover heen nl.
Handig deze lap gelijk op de bakplaat te leggen voor je er de zalm op legt.
(Je kunt ook voor ieder zalmpje een apart een pakje maken).
Leg de zalmfilets op de bladerdeeg lap en maak de randen van het deeg beetje vochtig.
Dek alles nu af met de tweede lap bladerdeeg en druk goed vast.
Maak bovenin het deeg een klein gaatje.
Verdeel het losgeklopt ei over de bovenlaag deeg.
In voorverwarmde oven 190 graden C 30-40 minuten (bladerdeeg moet goudbruin zijn).

Serveertips:
Met broccoli en aardappeltjes.

Smakelijk eten!