Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je met een pabo diploma werken in de gehandicaptenzorg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

ja, dat kan...
Ik ken verschillende mensen die de PABO hebben gedaan en toen de zorg ingingen.

Toegevoegd na 7 minuten:
... en die werken er nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen maar is niet de beste opleiding daarvoor...
Voor de gehandicaptenzorg SPW of SPH beter...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is erg afhankelijk van welke functie je bedoelt, in de gehandicapten zorg zijn natuurlijk verschillende functie's.
Ik kan me voorstellen dat je op een groep met bv geestelijk gehandicpte kinderen wel terecht zou kunnen, maar een afdeling zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapten zal je toch een opleiding moeten hebben die meer aansluit op het werk daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je geestelijk gehandicaptenzorg bedoelt? Ja hoor, en met aanvullende cursussen kun je bijvoorbeeld ook les geven op het speciaal onderwijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt een beetje af van welke functie-eisen ze stellen. Als het gaat om lesgeven aan kinderen in de basisschoolleeftijd, en je bent gemotiveerd, kun je altijd reageren. Vaak moet je daarna nog een aanvullende opleiding doen,
Bij het aannemen van personeel zijn de vereiste diploma's vaak wel een pre, maar het is niet het enige waar ze naar kijken, zaken als enthousiasme, werkervaring etc. spelen zeker een rol.
Mijn advies is dus: Als je een leuke baan ziet, maar je voldoet niet helemaal aan de functie-eisen en je bent wel razend enthousiast. Solliciteer en presenteer jezelf goed! Nee heb je, ja kun je krijgen. Zaken als een aanvullende opleiding wordt in zulke gevallen heus een oplossing voor gezocht.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons niet, SPW/SPH in mijn tijd de Z-opleiding een vereiste.Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding