Ontvangt TNT Post een compensatie(vergoeding) van andere postbedrijven voor retourpost?

Stel je voor: iemand ontvangt een poststuk dat niet voor hem is bedoeld. Het is bezorgd door Sandd of DHL of een ander postbedrijf, maar niet door TNT Post. De ontvanger zal dit dan waarschijnlijk zonder postzegel "Retour afzender" sturen en in een brievenbus van TNT Post gooien.

TNT Post ontvangt dus geen directe vergoeding in de vorm van een postzegel voor het bezorgen van deze post (en kan de kosten ook niet compenseren met een deel van de opbrengst van de postzegel van de "heenweg"), maar is wel verantwoordelijk voor het terugsturen.

Hebben de postbedrijven afspraken gemaakt met TNT Post over de vergoeding voor het verwerken en bezorgen van dit soort post?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor het antwoord!

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor het antwoord!

Antoni
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Dat moet de TNT behandelen... Maar dat doen ze als volgt, dan gooien ze dat in de reject op de hoofdvoorsorteerplaatsen in Nederland en mag het desbetreffende bedrijf dat op komen halen...

Maar bij wet zijn ze verplicht om dat in te nemen en op te halen...

Toegevoegd na 6 minuten:
Oh ja ze mogen de kostprijs doorberekenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Wauw! Hoe ben je dat te weten gekomen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werkt voor die baas, tot ze gingen bezuinigen, toen was ik weg...