Hoe zou het leven eruit zien zonder angst?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit overbekende versje zegt m.i. genoeg: De mens die lijdt het meest
door het lijden dat hij vreest
maar dat nooit op komt dagen
en zo krijgt hij meer te dragen
dan god hem gegeven heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom god in de laatste zin ?

Het beste antwoord

Zonder angst zou je hele wereld er anders uitzien. De meeste dingen zijn al gezegd, zoals de waaarschuwing die angst geeft en de problemen die angst soms met zich meebrengt (angst voor mex griep etc etc).

Toch denk ik dat de mensheid ook voordeel heeft van angst en ervan geniet om soms juist die angst op te zoeken. Denk eens aan spannende films, die zoeken we soms op om even uit de wereld te "vluchten". Dat blijkt erg ontspannend te zijn.

Of de lol die je kunt hebben van het in de rij staan van een achtbaan, eigenlijk ben je bang, maar het is ook stoer dat je er staat en dat maakt je groter.

Waar zouden we deze emoties vandaan kunnen halen als er geen angst meer zou zijn? Hoeveel meer zelfmoordenaren zouden we dan hebben, of mensen die zichzelf opblazen ten koste van anderen.

Nee, laat mij maar soms lekker bang zijn, geeft me voldoening en laat me weten dat ik leef!!

Trouwens, weer een goede vraag Sharona!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Dan ben je vrij... Heel simpel... Angst is de grootste ziekmaker, angst is de slechtste raadgever...

Zonder angst ben je vrij om te leven, geen angst om te leven, geen angst om dood te gaan... Heerlijk vrij toch...

Ik hoop dat je dat werkelijk in je ervaring kunt beleven, ik hoop het voor je...

Dat je deze vraag stelt, lijkt voor mij al een stap in de goede richting... Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap het minnetje niet hoor..
Vind het een heel lief antwoord van je..
daarom +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Sharona30... De minkukel is er weer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% mee eens. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef je altijd plusje`s :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje hippievaag antwoord- van mij krijg je wel een minnetje. Ik ga kijken of ik een ander antwoord kan geven :)
moeilijke vraag eigenlijk.
Kan je je eindelijk eens ontspannen zijn in lichaam en geest.
Dan kan je meer uit je halen, dan dat je wordt beperkt door je angst.
Dan zal het leven soepeler verlopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou saai en gevaarlijk zijn. Angst waarschuwt je. Als je van een klif af wilt springen doe je dat niet omdat je bang bent. Zou je dat niet hebben zou je er van af springen en doodvallen. Lang leve angst! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.o.o. ...
natuurlijk is het goed als je gewaarschuwd wordt bij iets dat levensbedreigend is...
maar wat heb je aan gedachten die je angst aanjagen, zoals angst dat je de mexgriep krijgt, dat je je baan kwijtraakt, dat je geliefde je verlaat.... zonder al díe angsten zou je leven heel wat prettiger verlopen....
Ik vraag me af of het daar beter van zou worden. Peroonlijk denk ik zelf van niet. Je bent niet bang om door rood te rijden of tussen de leeuwen te lopen, ik noem maar wat. Het zou levensgevaarlijk kunnen zijn. Ik denk dat angst wel eens een hele goede raadgever zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Sharona;

Als er geen angst zou zijn, maar wel dezelfde dreigingen als die we nu kennen zou het leven keihard en levensgevaarlijk zijn. Angst is misschien een onprettige emotie en een wellicht slechte raadgever, maar ook een natuurlijk beschermingsmechanisme tegen de gevaren om ons heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst is de rem op je leven.
Zonder rem zouden we verongelukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die had ik even nodig, bedankt ed. Een gezonde balans is dus nodig, te veel remmen en we staan bijna stil. Of het kost te veel energie.
Dus remmen en ook het gas loslaten. Niet willen blijven gassen en remmen tegelijkertijd. Bedankt, het is helder. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord +1
ik ben bang dat dat heel erg leuk is:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onoplettend ,je bent overgeleverd aan veel gevaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de volwassenheid al zou bereiken, dan waarschijnlijk toch zwaar gehavend en bankroet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je een gezonde dosis angst nodig bent, een gevoel dat je waarschuwt.. en allert houdt. Pas als de angst doorslaat dan wordt het waarschijnlijk een probleem en heb je hulp nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zonder angst met daar bij , het kwaad en gevaar ook weg zou halen, dan zou ik echt vrij zijn, dan ziet het leven een stukker beter uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals in de film
Cannibal holocaust
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Total Chaos..

En ik hou er van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogal dramatisch want de mensen om je heen, op straat, waar dan ook, zouden zich om de haverklap storten in activiteiten die gepaard gaan met een dodelijke afloop of een op zijn minst ernstig resultaat. Maar eigenlijk zou je zelf ook te druk bezig zijn met dergelijke gevaarlijke dingen en zou je je omgeving niet eens opmerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praktisch gebied:
Je overleeft het niet zonder een gezonde dosis angst. check de voorbeelden hierboven.

Geestelijk & spiritueel gebied:
Ik denk dat 'angst' het leven kan verdiepen. Je pieken zijn hoger, omdat je ook dalen hebt. Zonder angst lijkt alles vlak en eentonig.
Als je af en toe geen angst hebt dat bijv. je liefde je zal verlaten, dan zal je diegene ook al gauw voor lief nemen en minder energie en passie in de relatie steken.
Als je niet bang bent dat je je baan zal verliezen, dan moet je op een gegeven moment wel heel diep gaan graven om nog enige inspiratie en werklust te vinden om het vol te houden.

Angst maakt je alert, en niet alleen op een onprettige manier.
Een leven zonder angst zou leger zijn... denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Angst helpt je om jezelf in de hand te houden. Anders zou je nergens voor terugdeinsen en jezelf in de nesten werken.