Heb je wat tips voor een goede dans act ?

ik wil later danseres woorden en zou daar graag een paar tips voor willen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ik zou om te beginnen op balletles gaan : daar leer je heel veel controle krijgen over je lichaam, en je wordt soepel en sterk - wat voor dansvorm je ook wilt doen later, een getraind 'dans-lijf' heb je altijd nodig....(Kijk maar naar Beyoncé met 'single lady'- zo beweeg je echt niet, als je niet van jongs af aan traint....)
Maak aan de binnenkant van een kastdeur een hele grote spiegel, bijv. bij de Xenos heb je niet-dure vierkanten plakspiegels, waarmee je één grote spiegel kan maken.
Dan kan je thuis danspassen oefenen die je op clips of op de tv ziet.
En verder héél veel dansen, en zorgen dat je in een top-konditie bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je later danseres wilt worden neem ik aan dat je nu al alle mogelijk moeite doet om je daar nu mee bezig te houden. Dat houdt in dat je bijv. op dansles zit, hetzij ballet, hetzij streetdance, hetzij jazz, hetzij moderne dans.
Dansen is een zwaar beroep wat je slechts korte tijd kunt uitoefenen. Het vereist ook veel uithoudingsvermogen en een groot inzicht in het volgen van choreografieën.
Iedere zondagavond is het t.v.programma "So you think you can dance", waarin Nederlandse en Belgische jonge dansers deze droom ook hebben. Kijk daar eens naar, misschien doe je nog ideeën op.