Waarom zegt iedere energiemaatschappij dat ze de goedkoopste zijn?

En belangrijker nog... hoe weet je wie de waarheid spreekt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat ze allemaal wel voor íemand onder bepaalde omstandigheden 'de' goedkoopste zijn. Reclamepraat waar je geen moer mee kan.

Je kunt het beste even kijken naar je eigen stook / verbruikgedrag, en met die gegeven in de hand een paar energiemaatschappijen vergelijken welke voor jou echt de goedkoopste is.

Voor een alleenstaande met een fulltime baan in een energiezuinig huis kan het plaatje er wel heel anders uit zien dan voor een gezin met acht kinderen op een ongeisoleerde oude boerderij, om maar een paar zijstraten te noemen.

Er is er nooit één de goedoopste voor iedereen. Bij de een zit het voordeel in de nachtttarieven, voor de ander in de leveringskosten, weer een ander heeft weer een speciaal constructietje bedacht die voor een andere situatie weer voordeliger zijn...uiteindelijk blijft het shoppen.

Hoewel ik me ook wel eens afvraag of het niet allemaal lood om oud ijzer is, hoor. Wat ze je links kado doen pakken ze je rechts weer af volgens mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat ze graag willen dat jij klant bij hun bent/blijft/wordt.

Dat doe je door ze te vergelijken tegen anderen om bv een vergelijzite als die ik hierbij plak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De goedkoopste is niet belangrijk. Pak de groenste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op de kleintjes moet letten dan is goedkoop toch wel iets belangrijker dan groen. Als de groenste je 50 euro per maand meer zou kosten dan zou ik dus echt voor de goedkoopste gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want 't milieu weer opschonen is alsnog veel duurder.
zondag
14 jaar geleden
Maar als je geen geld hebt is het toch echt "Apres nous le deluge" hoor. (Na ons de zondvloed).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@yvib groen is net zo duur als gewone stroom, dus als je het doet, doe het dan groen! ps je kan kosteloos overstappen op gewone stroom mocht de groenstroomsubsidie wegvallen.
Ze willen allemaal hetzelfde, klanten houden of klanten krijgen, het is allemaal één pot nat.
Een heel belangrijk punt, vind ik, de service en klantgerichtheid.
En zou het echt allemaal zoveel schelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In reclames mag je liegen, zolang niemand klaagt...

Dat weet je nooit in reclames of ze liegen... Die Cillit Bang reclame... Als je een vloer gaat doen, dan doe je een streep vooraan en een streep achteraan en dan is alles ook het tussenstuk meteen schoon... Niemand die dat gelooft, en niemand die klaagt en ze mogen die leugens gewoon uitzenden, tot we er hoorndol van worden blijven ze herhalen...

Ze doen gewoon waar ze zin in hebben en ze komen ermee weg zolang ze niet teruggefloten worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar Xinix, als ze in die reclame de HELE vloer gaan dweilen, realtime, dan wordt het zo'n vreselijk saai en lang spotje..........
Er is altijd een huishouden te bedenken waarvoor juist die energiemaatschappij de goedkoopste is. Daarom mogen ze dat beweren.

Als je naar je eigen verbruikscijfers kijkt (gebruik de jaaroverzichten cq jaarafrekeningen van de afgelopen vier jaar), kun je die gegevens invullen op gaslicht.com . Dan vergelijken zij alle leveranciers, inclusief eventuele tijdelijke aanbiedingen of welkomstbonussen. Zo zie je meteen welke maatschappiji voor jouw situatie en voor jouw adres de goedkoopste is.

Kijk ook of je beter gas en licht bij dezelfde leverancier kunt onderbrengen, of juist bij verschillende leveranciers. Even spelen op de site van gaslicht.com en je bent er zo uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, voor de zekerheid ook even spelen met je verbruikscijfers. Vul eens wat cijfers in die net een tikje hoger zijn dan je gemiddelde verbruik.

Voorbeeld:

Bij je gemiddelde verbruik is leverancier A per maand € 10 goedkoper dan leverancier B. Dan kies je dus voor A.

Maar als je erachter komt dat als je ook maar een tikje meer gebruikt, leverancier A plotseling per maand € 50 *duurder* is dan leverancier B, kun je misschien toch beter voor B kiezen  --  stel dat we toevallig een koude winter krijgen of zo.
14 jaar geleden
Dat zeggen ze om nieuwe klanten te trekken.