Hoe blijf je wakker tijdens een dodelijk saai werkoverleg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op GV zitten zeker veel zakenmannen ?

Het beste antwoord

alles tegenspreken en overal bezwaar tegen maken...
moet je eens zien hoe snel de voorzitter een eind maakt aan het saaie overleg...

werkt altijd...

of na iedere opmerking van je collega's vertellen dat je nieuwe sokken hebt...
of een dodelijke ziekte...
of een beter idee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Door zelf een interessant punt in te brengen, goede vragen te stellen of ter discussie te stellen waarom dit overleg zo saai is. Meestal kan zo'n overleg een stuk korter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je telefoon stiekum vraagjes beantwoorden op GV!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kauwgompje pakken.. Lekker verfrissende kauwgom..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boodschappenlijstje maken, lijstje maken wie je eigenlijk al heel lang eens even moet bellen of een kaartje sturen, lekker een beetje tekenen (als je dat leuk vindt, tenminste), lijstje maken wat je mee moet nemen voor je eerst-volgende vakantie (zonnebril, pleisters en adreslijstje voor de vakantiekaarten zijn bij mij altijd ondergeschoven kindjes...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Best goeie tips, alleen ik maak nooit lijstjes voor vakantie etc...als ik iets vergeet koop ik het gewoon;-)
Neem een stille vibrator met afstandsbediening mee naar het overleg... De tijd vliegt, dat kan ik je zeggen... En je zult geen moeite hebben om wakker te blijven... En als het je te warm wordt, zet dan dat ding effe uit, just in case...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Viezurd!! :-p
Moet er nie aan denken het idee dat 1 van de vrouwen tijdens werkoverleg zown dinkie in hebbe :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Misschien niet het eerste waar ik aan zou denken, maar het kan een goed idee zijn voor sommigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je blijft er wel wakker van inderdaad;-))
Maar nee toch maar niet...
Andere mensen observeren en fantaseren over wat zij die avond gaan doen ... je fantasie de vrije loop laten. En af en toe eens een shockerende opmerking plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een donkere zonnebril met grote glazen opzetten, zeggen dat je last van je ogen hebt, in een houding gaan zitten waarbij 't lijkt alsof je aandachtig luistert, en dan de ogen dicht doen en een dutje doen.

Of anders allemaal grapjes bedenken en die in de groep gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha mijn antwoord staat er nog niet bij. Dat is mooi, want de beste manier is naar mijn idee: Doodlen. Ofwel: het maken van Doodles.
Doodles zijn een soort kleine tekeningetjes die bestaan uit verschillende fragmenten.
Nu denk je misschien, wat nutteloos, maar het is werkelijk bewezen dat je er meer geconcentreerd door raakt.
Je kunt namelijk niet oneindig lang luisteren. Door het tekenen kun je je concentreren op het gesprek, maar blijf je toch actief.
Ik weet niet of het vreemd zal staan tijdens een werkoverleg, maar ik doe het wel altijd tijdens vergaderingen en natuurlijk kijken er soms mensen vreemd op. Dan geef ik gewoon aan dat dat mijn manier is om geconcentreerd te blijven. Het is echt niet dat ik niet luister namelijk. Ik zou op ieder moment in kunnen vallen in het gesprek, met mijn gedachten ben ik namelijk bij de vergadering en niet bij de Doodle. Maargoed; mocht je meer willen weten dan zijn de onderstaande links misschien iets voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik ook vaak, Ine. Vooral gezichten. +1 :-)
Je kunt ook de avond tevoren een stevig maal met bonen en uien eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel, spreek met enkele andere collega's af Bullshit Bingo te spelen.
http://www.xs4all.nl/~pjbrink/apekool/150/113.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Extra pauze proberen in lassen. Of excuseren dat je nodig naar het toilet moet. Een stoot suiker wil ook wel helpen, energydrank of druivesuiker.

Actief opstellen. En soms even lekker wegdromen en stiekem voetje vrijen met je collega. En uit je ooghoeken in de gaten houden hoe je collega zal reageren. Werkt soms heel aanstekelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
navragen bij je collega's of zij het ook saai vinden en dan aangeven bij de gene die het voorzit.Dan zouden jullie met elkaar een andere vorm kunnen kiezen.Je kunt rouleren om voorzitter te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afspreken om voortaan staand te overleggen, zonder koffie/thee. Dan duren die meetings opeens een stuk korter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen! Gewoon lekker gaan pitten,met snurkjes tussen door,zodat men weet hoe jij er over denkt en misschien overgaat naar een ander/interessanter onderwerp!