Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor invloed hebben avatars?

Is er een bepaalde (soort) foto's waardoor mensen gemanipuleerd worden om degene erachter sneller sympathiek te vinden? Waar let je op bij het kiezen van een?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
467

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat vind je van de mijne?

Ik vind dat een avatars door die persoon is uitgekozen. Het is een stukje van hem wat je ziet.

Nu zijn er ook type personen die alles voor uiterlijk doen. Zij kiezen waarschijnlijk een atavar om te beïnvloeden. Zij laten niet hun werkelijke zelf zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Avatars hebben zeker invloed en ik denk dat mensen ze zorgvuldig kiezen.
Mensen die sympathiek gevonden willen worden kiezen een aaibaar dier als een hondje of een kat; de mijne is ook aaibaar, maar niet voor iedereen: zo'n modderig varken met slechte tafelmanieren zal ook mensen afstoten.
Ik heb er trouwens niet erg over nagedacht op het moment dat ik de mijne koos; ik vond hem leuk en goed bij mij passen (al heb ik wat betere tafelmanieren, maar wel lui en ik hou van rommel om me heen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aaibaar ja dat was mijn gedachte...
Goh wat zit je haar leuk op de foto...

Het bepaalt veel meer dan je zou vermoeden... Mensen gaan toch heel sterk af op het uiterlijk... Ik gebruik 3 verschillende en ik krijg per avatar andere soort reacties...

De uitstraling is voor mij bepalend... Maar ook afwisseling...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vind ik de minste van allemaal. En soort god, een soort sekteleider.
Nee, het doet me niet denken aan Jezus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad een beetje goeroeachtig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Taurus... shit dat moet ik niet hebben... ik pak voor jou een nieuwe die ik nog nooit gehad heb... een echte XiniX dus... kijk maar...
De avatar die je kiest zegt toch wel iets over je, tenzij je mensen expres op het verkeerde spoor wil zetten.

Ik denk bijv dat zonnetjes vlinders end sneller sympathie opwekken (komt zachtaardiger over) dan een bloederige keuze.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De antwoord op je vraag, kan je ook bij deze vinden.
http://m.goeievraag.nl/vraag/26274
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja.. In mijn geval was het toevallig één van de leukste foto's die ik dat jaar gemaakt had. Maar ergens past het wel.
Klein, ondernemend, levenslustig aapje, op weg in de grote wijde wereld. Leergierig, maar toch ook wel behept met apenstreken.

Tja en gorilla'tje, nu nog aaibaar, maar absoluut behept met een grote kracht. Voorzichtig te behandelen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De avatar moet een beetje passen, hij geeft aan hoe/wie je bent, aan de hand van je keuze.
Voorheen had ik een witte zwaan, toen de witte eekhoorn, dit omdat mijn haar ook helemaal grijs/wit is.
Katrien geeft een beetje aan, een béétje, hoe ik ben; lief en verleidelijk ;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad heel erg verleidelijk, wat een mooie ogen heb je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je lora :-)
Een avatar heeft altijd een dieperliggende boodschap die betrekking heeft op de persoon in kwestie! Anders kies je hem niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet heel erg eerlijk bekennen dat er 2 zijn die bij mij iets negatiefs oproepen, en dan ook nog met de antwoorden die deze geven heeft het toch wel invloed, dat is pas sinds kort dat ik dit heb en betrap ik mezelf er op dat het toch wel iets bij mij doet. Schaam me diep en weet dat ik hier ook niet na moet kijken maar je wil een eerlijk antwoord dus bij deze.

Toegevoegd na 47 seconden:
Sympathiek werkt niet bij mij maar wel andersom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige invloed die een avatar bij mij heeft is herkenbaarheid. Dus bij het openen van een vraag meteen zien en weten wie er geantwoord heeft.
Mijn avatar heb ik ook gekozen op herkenbaarheid, ik ben (nog?) niet gewisseld, en heb iets gekozen wat dicht bij mij ligt en veel over mij zegt. Ik denk dat een hoop mensen dat bewust of onbewust zo doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding