Een talisman is je hoeder... Hij hoedt je op je weg door het leven...
Zo kan het zijn... Een talisman kan ook andere functies hebben, maar dan heb je een meester nodig die dat voor je regelt... of een sjamaan... Maar ik vrees dat dit zo ongeveer de info is die je krijgt...

Het is geheim meestal wat een talisman voor je doet... En zo hoort het ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een amulet of talisman is een voorwerp dat geluk of bescherming zou brengen. Veel gebruikt als amulet zijn: (edel)stenen, muntjes, tekeningen, ringen, religieuze objecten (Oog van Horus, christelijk kruis, Boeddhabeeldje), planten (bijv het klavertjevier, zie ook afweerkruid) en (delen van) dieren. Zelfs woorden worden gebruikt als 'amulet'; het Latijnse "Vade retro, Satanas" of de Troonvers bijvoorbeeld.

Een amulet en een talisman worden vaak met elkaar verward. Een amulet biedt bescherming en behoedt je voor gevaar. Een talisman brengt geluk en voorspoed, een geluksbrenger dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een soort amulet, meestal gemaakt van metaal.
Als je er niet allergisch voor bent doet het verder helemaal niets.
14 jaar geleden
Noppes! O ja,toch wel,geld kosten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat je bij je wilt hebben, omdat je dan denkt, dat je niets kan gebeuren, dat het je behoedt voor ongeluk. Of dat het je geluk brengt. Ik denk, dat het voorwerp zo verschillend kan zijn, als de mens die het bij zich draagt - alsook de reden, dat het juist dát speciale voorwerp is, waar zonder je niet de deur uit gaat. Of zelfs even teruggaat om het te halen, als je ontdekt, dat je het vergeten hebt. Het geeft je een gerustgesteld gevoel.