Je kind van 14 vraag of haar/hem vriendje bij hem mag slaapen ja of nee

samen in 1 bed he

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
meisje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Djeez, ze zijn er steeds vroeger bij zeg.
Toen ik 14 was hield ik mij met heel andere zaken bezig.

Het beste antwoord

Ha, die Derkbosch;

Mijn dochter is ook veertien en ik ben dan ook geneigd te zeggen dat ik het te jong vind. Aan de andere kant weet ik natuurlijk ook dat ze alles wat er onder de lakens kan gebeuren ook in een duinpannetje kunnen doen. Maar ik denk dat ik het toch bij nee houden zal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

14 lijkt me jong, aan de andere kant kun je het niet tegenhouden. Ik zou zelf als ouder zeggen NEE!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm jij weet zelf het best of je dochter/zoon te vertrouwen is, en of je hem/haar goed heb ingelicht.
het kan ook niet anders dan dat het hier om een dochter gaat. anders hadden we namelijk nog de moeder van de andere kant die tegen of voor zou zijn. als die het zomaar goed vind heeft zij dus een zoon.
samen in 1 bed en 14 jaar. beetje vroeg, maar afhankelijk hoe mijn kind zou zijn zou ik beslissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen! ze gaan van alles uitproberen onder de dekens, dus laat dat vriendje in de logeerkamer of op de bank slapen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou proberen uit te leggen dat ik het liever niet heb omdat ik vind dat ze nog een beetje te jong zijn, maar als ze tegenstribbelen zou ik het toch goedvinden. Heb liever dat ze veilig onderdak bij mij thuis hebben, als dat ze misschien stiekum ergens in de bosjes duiken, met alle risico's van dien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je houdt het niet tegen, maar om nu als ouder het ook maar te gaan aanmoedigen gaat mij weer wat te ver.
Ik zou dus nee zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14 is te jong om sex aan te moedigen, tenminste als 't daar om gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat niet om de sex
maar om het principe
het kan ook om 3 uur in het fietsen hok
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sex dan he
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bied condooms aan... Als ze sex in gedachten hadden, dan wordt 't hoofd rood. Dan verbieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Condooms aanbieden en dan verbieden? Da's nogal dubbel.
Ze gaan ''het" toch doen, dat kun je al niet meer tegenhouden. Ik zou het accepteren, want anders gebeurt het ergens anders. Wel tijd voor de moederlijke/vaderlijke preek van voorzichtig,
veilig etc. Sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me zusje had rond haar 12e al verkering. Na een jaar mocht hij bij ons slapen. Als ze seks willen, dan doen ze dit toch wel en me ouders hadden het dan liever onder hun eigen dak zodat ze nog een beetje in de gaten konden houden dan dat ze misschien stiekem dingen ging doen. Ik denk daar hetzelfde over.

Toegevoegd op 31-05-2009 16:19:30
Het hangt er overigens wel van af hoe lang ze al verkering met elkaar hebben vind ik. Niet dat ze het ene vriendje na het andere vriendje mee naar huis neemt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet? Dat ze seks hebben hou je toch niet tegen, ze kunnen immers ook gewoon in bed kruipen op het begin van de avond zonder dat er sprake is van logeren.

Het lijkt me stukken zinniger om een open gesprek te voeren met je kind over de mogelijke gevaren aan (onveilige) seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor en meteen erbij vertellen dat als hij/zij condooms nodig heeft, dat ze daar en daar in dat kastje liggen...
Ik heb dat zo gedaan met mijn kinderen en ze hebben een heel gezonde kijk op de zaken... en er is er geen een die voortijdig kinderen heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14 is te jong, je kunt ze toch proberen op andere gedachten te brengen?

of moet tegenwoordig zonder slag of stoot alles maar kunnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die jongelui dat in hun hoofd hebben, haal jij het er niet uit. Je maakt ze alleen maar opstandiger. Tijden veranderen en alles moet steeds vroeger. Je houdt het niet tegen, of je het wil of niet.
Persoonlijk zie ik het ook liever anders, maar dat gaat nu eenmaal niet.