Welke horloge houdt langer zijn waardevast, de Submariner 16610 LV of de Submariner 16610 (zonder de LV)?

Welke horloge zal makkelijker zijn in het doorverkoop (mocht dat in de toekomst van sprake zijn) de LV of de reguliere 16610 versie van de Rolex? Ik twijfel tussen de beide modellen. Kan iemand hiermee mij wegwijs maken aub.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (4)

Blijf zo dicht mogelijk bij het origineel want die vind een breed publiek het mooist en verder is bijvoorbeeld een aparte dial en bezel bepalend voor de waardevastheid. Zo is de pepsi versie erg populair. Maar ja dat is dan weer 16710 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je in bezit van een 16710 model?
Feit is dat Rolex zijn waarde houdt. Dit wordt bepaald door de markt: vraag en aanbod. De waarde blijft dus nagenoeg gelijk omdat er veel vraag naar is.
Rolex is tevens het meest nagemaakte horloge, er zijn meer nagemaakte dan echte. Mensen gaan natuurlijk geen troep namaken.

Maar welke waardevaster blijft is altijd de vraag, daar kan niemand een zinnig antwoord op geven. Als we morgen echt allemaal last krijgen van de crisis en we dikke dure horloges vallen uit de mode. Bijvoorbeeld omdat we beseffen dat een horloge slechts een imago booster is.

Dan heb je kans dat beiden horloges niets meer waard zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zeker dat de verzie zonder LV het beste door te verkopen is, omdat de LV versie een groene bezel heeft, en groen vinden de meeste mensen niet mooi!
De "gewone" is zwart, en dat is altijd neutraal en tijdloos.

Toch vind ik dat je het horloge moet kopen wat je zelf het mooist vind, dat is namelijk het allerbelangrijkst! En of je klokje dat over 5 jaar een paar honderd minder waard is dan de andere zou ik buiten beschouwing laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk de lv want die zijn gelimiteerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, ik vind de LV model mooier, maar hoe weet je dat de LV een gelimiteerd versie is? is er ergens een bron ervan?
ik weet dat de Submariner in 1950 was geïntroduceerd en de LV (romeins voor 55) in 2005 uitkwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in 2005 was rolex jarig en er werd toen gelimiteerde oplage van dit model gemaakt met een groene bezel