Het enige wat ik mij kan bedenken is dat als je gespannen bent het wat rust geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, dat Rokertje;

Voor de belastingopbrengsten, reclameburo's en tabaksindustrie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een verstokte sigarenroker: Het is gewoon lekker

Toegevoegd na 21 uur:
Voor de duidelijkheid: ik rook niet, ik heb het aan een verstokte roker gevraagd en dit was het antwoord dat ik kreeg.
Ik zal het advies doorgeven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de zoveelste keer: De fabrikant,het rijk en de sigaretten boer! De roker trekt aan het kortste eind!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed voor de belastingdienst met zijn enorme accijnzen op een pakje sigaretten,als de staat dat niet had konden we weer een jaar langer doorwerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, heel apart een stuk hout in de fik steken en dan denken dat het cool is of zo..ik rook zelf ook helaas..hou mezelf voor dat het mijn spanningen onder controle kan houden en meer gefocust kan denken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/roken.22236
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor onze belasting... Als we allemaal zouden stoppen gaan de belastingen keihard omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een roker (dus als je met regelmaat rookt) denkt beter tijdens het roken van een sigaret. Ik wil niet zeggen dat de rokers tijdens het roken opeens veel helderder kunnen denken, maar het stimuleert wel.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust, afleiding, concentratie.

Dat zijn de drie punten die nicotine aan je lichaam geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje, Monique, heb je nooit gerookt of ben je pas gestopt ?? Voor mij totaal niet herkenbaar namelijk.
Voor het verpesten van je longen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk +1
om je verslaving te bevredigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
precies! +1
Nergens voor....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te roken ondervind je een lekker rustgevend gevoel.
Het geeft je dus meer rust in drukke tijden en bij stress.
Alleen het is geen goede oplossing, want het tast op den duur het zenuwgestel aan waardoor je steeds meer moet gaan roken om de zelfde rust te verkrijgen.
Roken is je zelf voor de gek houden dat je het geheel onder controlle hebt, het roken heeft jou onder controlle, anders zou iedereen gewoon wel stoppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rokers brengen heel veel geld binnen voor de belastingdienst en van dit geld kan de overheid een campagne tegen roken starten en mensen die ernstig ziek zijn geworden steunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve alle prima antwoorden is er nog 1.

Je hebt bij de meeste banen vaker pauze, althans je bent dan vaker van je werkplek af.
Natuurlijk kun je er als niet roker tussen gaan staan met je kop koffie/thee/chocomel (zodat je daarmee rookt), maar dat is net iets anders :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Roken is goed voor geheugen & concentratie. O ja en voor de schatkist naatuurlijk.
Zie ook link. . .

http://www.nujij.nl/roken-is-goed-voor-geheugen-en-concentratie.3034491.lynkx
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij was het "goed' omdat ik dan even een momentje van rust had.
Nu rook ik al 7 maanden niet meer :-))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan sexy zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel antwoord: Niets.

Maar als een minder direct antwoord; als iedereen zal stoppen dingen met accijnzen te kopen (tabak, alcohol, benzine) dan zouden we een probleem hebben, en vééél meer belasting moeten betalen.

Mensen vinden het prettig/lekker omdat ze eraan gewend zijn.
Als je gewoon niet begint zul je nooit denken: "Hè, ik heb trek in een sigaretje".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nergens goed voor, alleen voor de tabaks handel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vinden roken nergens goed voor niet voor jezelf en ook niet voor je medemens

het stinkt, kost véél geld

ikelf rook niet en ga graag iets drinken met vrienden op café of restaurant

nu met het verbod in de restautants vindt ik dat goed
maar in de café hoor je niet zeggen heeft het niet dat ik rook als jij iets drinkt.

ik laat iedereen moet zich zelf uitmaken waarom hij rookt of begint of wilt stoppen

groetjes kiki
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
roken is goed voor vroeg de sterven en ook goed voor mager de blijven en heel goed voor de stresse doen ik rookte was ik mager ben gestopt met roken was doen 70 kili en 1,71 gestopt nu ben ik 120 kilo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sigaretten roken is goed om geen afkickverschijnselen te krijgen.
en PERSOONLIJK vind ik roken gezellig, lekker en ontspannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rust, verzadigt de stress. Kan ook een vorm van status zijn in de brugklas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch opvallend hoeveel mensen meteen roepen dat roken _geen_ voordelen heeft. Beetje hersenspoeling op de basisschool wellicht?

Nicotine verkleint de kans op Alzheimer en Parkinson met 50%. Check Wikipedia: