Zijn er mensen die nog wel gebeld zijn nadat ze zich hadden gemeld op de site bel mij niet?

Toegevoegd na 2 minuten:
door een bedrijf om een product te verkopen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Mocht je nog gebeld worden, dan kan dat zijn omdat er verschillende registers zijn voor verschillende branches. Zo kun je aangeven dat je niet wil worden gebeld door aanbieders van electriciteit, maar nog wel door goede doelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook kan het zijn dat je ergens hebt aangegeven dat een aanbieder contact met je mag opnemen voor het doen van een aanbod. Dat kan bijvoorbeeld zijn in een online enquete, maar ook bij het doen van een electronische adreswijziging. Dat is een zogenaamde "opt-in lead" en in zo'n geval mag een aanbieder je nog steeds bellen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tenslotte is het zo dat het tot zes weken kan duren voor je registratie is doorgevoerd bij bel-me-niet: "Voordat een blokkade dan actief is, en bij alle bedrijven bekend, kunnen zes weken voorbij gaan, aldus directeur Hans Leemans van Stichting Infofilter." Zie bron.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ter ondersteuning van mijn eerste statement: "U kunt uw gegevens gratis in een blokkaderegister laten opnemen, het zogenaamde Bel-me-niet Register. Daarbij kunt u opgeven voor één of meerdere sectoren geblokkeerd te willen worden Als u zich registreert dan blijft die registratie altijd geldig tot het moment dat u verhuist of andere telefoonnummers krijgt." (bron 2)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jawel, tweemaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit al maanden bij info filter ,wat nu bel mij niet is geworden,heel af en toe glipt er eentje door,maar waarschijnlijk ook omdat ik gewoon in het telefoonboek sta vermeld.voor de rest werkt het prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk nooit meer alleen de vorige maand 2x door mijn eigen zorgverzekeraar,maar wel via een callcenter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minstens 1 maal per maand!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werd sowieso al bijna nooit gebeld. Dat kwam door Infofilter.

De bedrijven die daar niet bij waren aangesloten, en mij toch belden, vroeg ik direct en heel expliciet of ze mijn telefoonnummer per direct uit hun gegevensbestanden wilden verwijderen. De manier waarop ik dat vroeg, maakte meteen duidelijk dat ik wist dat zij daartoe *verplicht* waren.

Met twee telefoontjes per jaar was ik er wel vanaf.

Sinds ik VoIP heb, en niet meer in het telefoonboek sta, is het probleem nog kleiner geworden - zeg maar nul.

Nu is het belmenietregister verplicht. Het probleem zal dus nog eens extra nul worden, of zoiets.