Hoe poept een blindengeleidehond?

Hoe laat de blindengeleidehond zijn baasje weten dat hij nodig moet? En hoe vindt de blinde een geschikte plek waar zijn hond kan poepen, vooral als hij de omgeving niet kent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, goed dat je er een aanvulling bij gezet hebt... Wilde net iets gaan schrijven over achterwerk enzo :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je te snel gekeken. Ik heb vraag en toelichting in één keer neergezet, zonder terug te gaan om iets te bewerken. Kennelijk wordt de vraag eerder in de GV-database opgenomen dan de blijbehorende tekst.

Het beste antwoord

Om voor een blindengeleidehond in aanmerking te komen, moet men aan een aantal voorwaarden voldoen. O.a:
-U kunt u goed oriënteren en u kunt goed lopen. U moet zelf de weg kennen, dat kan de hond niet voor u overnemen. Het is belangrijk dat u op straat goed weet waar u bent en welke kant u op moet, ook als er geen herkenningspunten zijn.
-U bent gezond. De geleidehond heeft dagelijks beweging nodig, dus u moet de hond regelmatig uitlaten. Om een goede relatie met de hond op te bouwen is het belangrijk dat u ook psychisch gezond bent.

Het baasje kan alleen maar iets met zijn hond in een bekende omgeving. Verder is de hond zeer goed getraind.

Ook geven meeste scholen geven de hond eerst een tijdje op proef. In de proeftijd komt er regelmatig een instructeur op bezoek die kijkt of de hond en zijn eventuele baasje goed samenwerken. Het lijkt mij logisch dat er in die periode ook ook naar goede hondenuitlaatplekken gekeken zal worden.

Voor meer informatie: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het baasje geeft de hond aan dat hij vrij mag, waardoor hij zijn behoefte kan doen. Dit gaat dus op commando. Als de hond niet vrij mag zal hij dat als het goed is niet doen. Daar word hij op getraint dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het teken van het baasje!