Waaraan moet je allemaal denken als je gaat verhuizen / net verhuisd bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als je gaat verhuizen; een paan puntjes van aandacht uit ervaring...:

1) Zet op je dozen in welke kamer / kast ze horen. Dit faciliteerd later in ruimen & actiepunt 2 & 3

2) Label je kamers & laat mensen de spullen meteen in de juiste kamers zetten

3) Zorg ervoor dat je een dag vantevoren -waar mogelijk0- alvast kasten neerzet op de plek waar ze mometen komen. Zet 2 goede vrienden in het nieuwe huis: Zij kunnen meteen de dozen leeg gooien in de kasten

Zet iemand aan het werk om je bed in elkaar te zetten; Dan kan je 's avonds slapen

Zet meteen een paar lampen neer. Het is snel donker als je druk bent

Zorg voor het nummer van de dichtsbijzijnde chinees / pizzeria

Pak dozen vol. Zo blijven ze stevig & scheuren niet bij stapelen: Zorg voor kleinere dozen voor boeken die snel te zwaar worden

Zeg Gas, Water, Licht op, laat de post doorsturen. Zet op tijd alle dingen door naar je nieuwe huis (Gas, water, licht, telefoon, internet, bankzaken, verzekering, werkgever etc

Zorg dat koffiespullen ed. als laatste in de verhuisauto, en als eerste uit de verhuisauto komen

Hou katten de eerste tijd binnen / aan een lijn zodat ze niet weglopen

Chip je huisdieren

eerst plafonds schilderen, dan behangen, dan de vloeren leggen

Label kabeltjes van stereo / PC / etc als je geen held in aansluiten bent

Zorg voor voldoende dekens ed om je meubels te beschermen bij transport

Leg loopmatten in het nieuwe huis. Niets zo erg als modderstappen op je nieuwe tapijt. En je wilt niet iedereen vragen de schoenen uit te doen

Zorg voor koekjes / gebak / broodjes / koffie / thee / biertje voor tijdens / na de verhuizing

Begin op tijd met inpakken

Zorg voor veel hulp. 30 keer lopen of 10 keer lopen scheelt een boel uitputting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Adres wijzigen (overied, school, werk, abbonomentne die je hebt lopen, verzekeringsmmatschappijen enz.) en bij je nieuwe gemeente laten inschrijven en gelijk even info folder halen (zodat je weet waneer bijvoorbeeld de vuilnisbakken worden opgehaald).
Dat kan ik me nu even zo gauw bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ook vooral,dat je zelf ook naar het nieuwe adres gaat,anders kom je in zo'n kaal huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan je een lchecklist uitprinten en afvinken wat je al gedaan hebt: http://www.directwonen.nl/algemeen/tips-en-brochures/pdf/verhuis-checklist.pdf
Hier staat er ook een: http://www.kaartje2go.nl/checklist-verhuizing.html
Pffff .... als ik dat allemaal zo lees dan ben ik blij dat ik niet hoef te verhuizen :-)
Sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat hiervoor al is genoemd.

plus:

bereid je zelf voor op de eerste maanden in het nieuwe huis, waar je dagelijks meerdere keren zult vragen 'Waar is ...'.
Het antwoord is: in een doos. Welke doos? Een van de dozen waar niet op staat geschreven wat er in zit...
14 jaar geleden
dat je alles van je post hebt overgeschreven,incl. dus je bank en upc e.d. en dat je alles netjes uitzoekt wat je nog mee gaat nemen en wat je weg oet,zet op de doos waar het thuis hoort....oja vergeet als je een vriezer hebt die voortijdig uit te zetten ivm het gesmolten ijs wat je dan krijgt.verder komt het allemaal wel goed vind ik zelf maar deze punten moet je echt doen