Wat is de grootste verschil tussen mens geheugen en een computer geheugen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste verschil, niet de grootste verschil.

Het beste antwoord

Het menselijk geheugen wil nog wel eens iets "vergeten". Een computer vergeet niet.
Daarnaast werkt het geheugen van een computer vele malen sneller als het geheugen van een mens.

Feit blijft echter: een computergeheugen valt te kopiëren, dat van de mens blijft uniek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat je naar de winkel kunt gaan als ie het niet meer goed doet. Tenzij je vergeten bent waar de winkel is.
14 jaar geleden
Bij computergeheugen is het makkelijker om informatie terug te halen. Het menselijk geheugen wil nog wel eens haperen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feitelijk zijn er tussen een plakje computergeheugen en het menselijk geheugen, dat op verschillende plaatsen in de hersenen zetelt. zo veel verschillen, dat je niet van een grootste of kleinste verschil kan spreken. Het zijn gewoon volslagen onvergelijkbare eenheden. Het is een beetje als vragen naar het grootste verschil tussen een tandenborstel en een vliegtuig. Terwijl die twee eigenlijk maar één overeenkomst hebben : ze worden beide door mensen gebruikt.

Zo is de enige overeenkomst tussen computergeheugen en menselijk geheugen dat ze beiden dienen om (onder andere) gegevens op te slaan. Op een totaal andere manier en in een totaal andere context en daardoor totaal onvergelijkbaar. Voor de rest zijn ze op alle punten verschillend.

Het geheugen van een computer is niets meer dan een enorme en voortdurend toegankelijke databank, waar je alle informatie die je er in stopt ook weer 1 op 1 uit kunt halen. Het menselijk geheugen is een flexibele en dynamische opslag, waarbij de gegevens ook nog eens in context en aan interpretatie onderhevig wordt opgeslagen. Daar kun je dus ook heel verschillende dingen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het grootste verschil is twee ledig... ten eerste is het geheugen van een mens chemisch en dat van een pc elektronisch... en ten tweede kan het geheugen van een pc gewist worden en van mensen niet... Vergeten wil zeggen dat je de informatie niet meer aankan, maar het is er wel steeds en altijd... Onder hypnose kun je veel meer herinneren dan bij waaktoestand, daarom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geheugen van de computer heeft geen dagelijkse training nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De capaciteit van een harde schijf is,ook al worden ze steeds groter,beperkt. De menselijke harde schijf (geheugen) kan m.i. onbeperkt data blijven opnemen.Daarnaast kent een computergeheugen geen emoties,terwijl dat van een mens er stikvol mee zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De uniformiteit en de garantie is verschillend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mens heeft bij zijn herinneringen gevoel (soms ook een geur, een smaak of ander zintuigelijke herinnering) en een computer niet.
Dat is het dilemma bij de ontwikkeling van een robot als gezelschap voor ouderen of andere eenzame mensen. Maar ja een huisdier heeft ook geen bewustzijn en gevoelens zijn na te bootsen waardoor het lijkt alsof de robot gevoel heeft (zie de film 'Artificiel intelligence', zo zielig). Iemand in Japan wou laatst officieel trouwen met een stripfiguur. Nu ben ik in de war.
Om op de vraag terug te komen: een computer weet alleen wat een mens er in gestopt heeft. Hij kan niet zelfstandig iets toevoegen, tenzij dat dan weer geprogrammeerd is. Een mens kan zelfstandig besluiten wat en wanneer hij wil leren.
Een computer kan geprogrammerd worden om heel snel grote sommen maken. Er zijn computers ontwikkeld die sommen kunnen maken die, als ze op papier zouden worden geschreven, een pak papier nodig zouden hebben met een hoogte tot de maan, zag ik laatst in een documentaire. Dat zal een mens nooit kunnen.