Waarom praten mensen soms zo in zichzelf en praten ze dan over hun geluk?

Vaak genoeg hoor ik bijmij iemand thuis op de wc zitten en inzichzelf praten over het geluk wat ze wel niet hebben. Heel leuk om te horen.. maar waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Omdat ze denken dat ze daar niet gehoord worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze praten met wie ze kunnen praten en waarover dat wat ze niet hebben... Is toch zi simpel of zie ik dat nou verkeerd...
Waar hebben mannen het over, altijd en altijd, dat wat ze niet hebben, geld, auto´s en vrouwen... Zij die dat dan wel hebben, die praten er niet meer over... En als niemand naar ze luistert, dan praten ze in zichzelf... Zo is het toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zijn ze zo erg gelukkig met de boodschap die ze hebben achtergelaten, dat iedereen de boodschap mag horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik praat ook veel in mijzelf wat soms wat frustrerend kan zijn voor mijn gezinsleden: "Wat zeg je?" "O niks, ik was weer in mijzelf aan het praten." (Arrrgh!)

Ik heb geen idee waarom ik dat doe. Niet zozeer over mijn geluk maar soms vermaan ik mijzelf ook ("wat stom van je") of geef ik mijzelf een complimentje ("goed gedaan meissie"). Het is dan alsof mijn gedachten onbewust mijn mond uitkomen. Misschien zit mijn hoofd dan te vol en moet er iets uit om weer ruimte te maken ofzo ;-)

Maar ik kan mij voorstellen dat het soms voor anderen wat raar over kan komen.

Mijn zwager had overigens altijd een goeie wanneer hij soms zomaar ineens kon beginnen te lachen. Als je hem dan vroeg wat ie te lachen had dan zei hij: "O, ik vertelde mijzelf net een mop die ik nog niet kende."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen ze dat? Misschien waren dat wel zulke korte momenten dat ze die alleen konden onthouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik eigenlijk nooit meegemaakt maar ik wil wel iets kwijt over het wc gedag van de dames hier in Canada. Ik merk dat de dames of het nou in een discotheek, school of warenhuis is, ze blijven tegen elkaar praten tijdens hun wc-bezoek. Nou zijn de toiletten hier erg gehorig en gemaakt van simpele en met grote kieren op de koop toe maar ik ben dit toch niet gewend in Nederland. Ik ging eens naar de toilet en een klasgenoot had me blijkbaar zien binnengaan want toen zij de toilet naast mij binnenstapte, riep ze mijn naam en begon ze een gesprek over de stof en de leraar. Je hoort elkaar plassen en wat ook en ondertussen zit je te praten. Ik wen er wel aan maar het is echt nieuw voor mij. Maakt niet uit welke leeftijd ze hebben, het is normaal gedrag.
Mensen willen dus praten maar omdat ze niet gewend zijn met anderen te praten tijdens hun wc-bezoek, praten ze maar tegen zichzelf ?
Ik praat wel atijd met mijn man als ik op de wc zit, want we laten de deur open maar mijn kinderen hebben die gewoonte niet. Die doen de deur op slot en praten niet. Ze vinden het ook moeilijk om te wennen aan het toilet-gedrag van de dames op school.