ik ooit eenskeer gehoord, dat in NL eenden onschenbaarheid hebben.

Als dat zo is.
Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Eenden zijn in Nederland niet ondschendbaar. Echter zijn ze ook niet, zoals hierboven beschreven, vogelvrij.
Om op eenden te mogen vangen ( b.v. met behulp van een eendenkooi) zal je een vergunning moeten hebben van de betreffende gemeente.
Het jagen op de Wilde Eend is in Nederland wel toegestaan. Dit is echter ook het enige type eend dat geschoten mag worden. De jacht is alleen toegestaan in de periode van 15 augustus tot 1 januari en dan alleen vanaf een half uur voor zonsopkomst tot een half uur na zonsondergang. Daarnaast mag er niet in woongebied geschoten worden en mag de Wilde Eend alleen in de vlucht geschoten worden. Het jagen op eenden op de grond en of in het water is dus verboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee hoor, eenden in nl zijn vogelvrij.
misschien ben je in de war met britse zwanen, die aan de koningin toebehoren?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, vogelvrij! +1 voor de creativiteit!
Nederlandse eenden zijn niet onschendbaar! Wel zijn er strikte regels voor het jagen op(wilde) eenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eenden zijn onschendbaar omdat anders bepaalde bevolkingsgroepen dingen gaan doen met eenden die ze met andere mensen zouden moeten doen