In feite is dat wel noodzakelijk ja.
Kippen (en de meeste vogels trouwens), zitten niet voor niks 's nachts op een stokje.
Het heeft te maken met parasieten, die 's nachts de pootjes kunnen aanvreten.
Daarom is het noodzakelijk dat vogels 's nachts op stok gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat is het niet. Zie antwoorden op eerder gestelde vraag: Waarom gaan mijn kippen niet op stok als ze gaan slapen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op stok gaan schijnt wel beter te zijn, de frisse lucht kan dan beter rondom de kip stromen. Verder zit de kip dan niet in zijn of haar eigen ontlasting.