Ik heb vandaag mijn boekenpakket binnen gekregen voor het 1ste jaar. Moet je àlle boeken kaften? En wat moet je op de etiketten schrijven? Bedankt!

Met de etiketten bedoel ik de plakkertjes die je op je gekafte boek plakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
12.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes brugger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thnx!

Het beste antwoord

Het is wel verstandig om dit te doen. Anders raken je boeken misschien beschadigd.
Mocht je dit te veel werk vinden, dan kan je rekbare kaften kopen. Deze passen om elk boek en kunnen volgend jaar weer gebruikt worden. En het mooie is dat het kaften 10 keer sneller klaar is.
Bij de link kan je ze bestellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik kaftte altijd al mijn boeken en schreef altijd mijn naam en dan het vak en wanneer ik het vak had en tekstboek of wekboek erop. Maar het is voor mij wel 28 jaar geleden dat ik een brugpieper was ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle boeken kaften behalve je werkboeken dus waar je in ga werken en schrijven . Op de etiketten schrijf je : je naam , je klas , welk vak en als je meerdere boeken heb voor het zelfde vak heb welk deel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verstandig alle boeken te kaften, maar het hoeft niet perse. Ik kaftte altijd de hardcover boeken, omdat die vaak het snelst lelijk worden op de hoekjes. Over het kaftpapier deed ik in de hoekjes extra tape zodat het minder snel kon beschadigen. Op de etiketten schreef ik het vak waar het boek bij hoorde en of het een werk- of leerboek was.

Veel plezier!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
In de eerste kunnen leraren weleens zeuren dat je je boek moet kaften voordat je de les in komt. Dit was vroeger in mijn tijd zo, iemand moest toen zelfs nog onder de les zijn boek gaan kaften met een poster ergens uit de school :S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de hardcover boeken zijn ook het makkelijkst om te kaften. =þ Bij de anderen had ik vaak dat je het vastplakt, het net te kort blijkt te zijn en dat de kaft dan krom staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Het is verstandig alle boeken te kaften, maar het hoeft niet perse." Precies, weinig brugklassers lijken door te hebben dat het helemaal niet verplicht is. Uiteindelijk gaat het er om dat je je boeken onbeschadigt terug brengt, kaften is dan het slimst maar het is zeker niet verplicht.
Leraren die daar over gaan huilen hebben daar niets mee te maken, het gaat tussen de huurder van de boeken en de verhuurder.
Het is natuurlijk een ander verhaal als je akkoord gaat met de voorwaarden waarin staat dat kaften verplicht is.
Ik zal alle boeken kaften en probeer niet de plakband aan de binnekant op het boek plakken want als je die er later af haalt beschadig je het boek. Op de etiketten vermeld ik altijd me naam (voor en achternaam) klas vak en of het een werk/leesboek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet verplicht om je boeken te kaften alleen heb je als je het niet doet kans op beschadigingen. Meestal moet je aan het einde van het jaar de schade aan de boeken zelf betalen. Als ik jou was zou ik dus wel gaan kaften. Dit kan trouwens ook heel gezellig zijn met een paar vrienden! Op de etiketten zet je de naam van het vak, bij de werkboeken zet je er 'werkboek' bij en natuurlijk je naam niet vergeten, mocht je hem verliezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle boeken die je in moet leveren moet je kaften, werkboeken en schriften dus niet. Op de etiketten schrijf je je naam, klas en vak waar het boek voor is, en eventueel nog welk boek het is. Het is wel handig om boeken goed te kaften zodat je aan het eind van het jaar geen boetes hoeft te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle geleende boeken moet je kaften ook is het handig als je weet welk boek het is zonder hem open te moeten slaan. Het is handig als je, je naam erop zet er kan altijd iemand zijn met hetzelfde kaftpapier. Maar doe het niet al te perfect want na een tijdje zullen al je vriendinnen erop staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik rekbare kaften, die zijn gemakkelijk om je boek heen te doen en herbruikbaar, dus geen papieren maar elastische.
En alleen de boeken die je terug inlevert kaft je. Het is overigens niet verplicht maar wel aan te raden.
Etiketten zijn niet nodig, na 2 weken herken je de boeken aan de kleur van de kaft en grootte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,maar wat als in de 1e 2 weken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boek openslaan, meestal herken je ze al na 2 dagen.
En aan de tekst die erin staat kan je na 5 zinnen ook al raden welk vak het is
Ik kaft altijd mn boeken, en op die etiketten zette ik alleen het vak Bijv.. Wiskunde deel 1 (wij hebben 2 delen)
en Frans :( en dat soort dingen..