Dj moeten gevoel voor ritme hebben om goed te draaien, zouden drummers dan ook dj moeten kunnen zijn?

Ik vroeg het me laatst af.
Bijvoorbeeld Simon Philippe de beste drummer van de wereld, en waarschijnlijk het meeste ritme gevoel, die zou toch dan echt een goede dj kunnen worden?. Want volgens mij kunnen dj's niet echt drummen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Nee want je moet ook veel verstand hebben van de techniek van de mengpanelen en andere dingen. Ritme hoeven DJ's ook niet echt te hebben want daar zijn allemaal dingen voor op het mengpaneel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan zou iedereen dj kunnen worden als ze zich verdiepen in de techniek en de mengpanelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook zo.
het hoef niet met de huidige techniek , maar het helpt wel om goed gevoel van ritme te hebben . Een goede dj kan ook goed onderscheiden in bepaalde ritmes en maatgevingen hoe hij andere kan inlassen . verder is het goed algemene muziekkennis te hebben . Om even te denken aan transposer dat men ook in de juiste toonsoort zaken aan past. De huidige technieken kunnen veel regelen , maar mooier is goed gevoel van ritme en maat als mede muziekkennis.
Men kan bijvoorbeeld twee verschillende maatsoorten combineren in de goede snelheid samenvloeien .
veel mensen denken niet te kunnen zingen omdat ze niet weten dat het muziek geschreven is naar de stemhoogte.
Als men het muziekstuk soms lager in toon of hoger wordt gespeeld , of soms sneller of langzamer kan het met je stem beter overkomen . Vele zangers die geven aan een band altijd aan in welke toonsoort ze willen zingen .
Dus veel zaken helpen wel door ritmegevoel theoretische kennis van ritmes en muziek.