Wat is het nut om een hele serieuze vraag zo belachelijk te maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke vraag bedoel je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ik denk dat het met je vorig vraag te maken heeft, maar ik wil niet op de gok een antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad mijn vorige vraag..
Maar na het lezen van het antwoord van dom blondje, moet ik zeggen dat ze gelijk heeft..
Het is voor mij een gevoelig onderwerp, omdat ik er nu veel hinder van ondervind, maar wil niet zeggen dat er dan geen grapjes over gemaakt mogen worden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
agut...heb je het nou nog steeds over die vraag over schizofrenie?...........als je nou goed ALLE reacties had gelezen op je eerste vraag was deze overbodig geweest....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Skusme verwoorde het mooi in de vorige vraag: ''Weet je, lachen is herkennen zeggen ze wel eens.
Blijf vooral lachen, want het geeft lucht en laat de boel stromen!''

Het beste antwoord

Ik geloof niet dat het van de reageerders de bedoeling is geweest jou of je vraag belachelijk te maken, en uiteraard konden ze natuurlijk zeker niet weten dat hij voor jou zo persoonlijk was. Wat niet wegneemt dat het misschien niet helemaal gepast was. Bovendien zegt het niet kunnen onderscheiden van schizofrenie en meervoudige persoonlijkheid (waar zeer recent nog een vraag over gesteld is) meer over de reageerders dan over jou en je vraag.

Op Internet echter moet je het zuiver met de tekst doen, en afhankelijk van je eigen bui /stemming op dat moment, wil het nog wel eens gebeuren dat je iets al dan niet bewust verkeerd interpreteert. Daar moet je natuurlijk als deelnemer altijd proberen rekening mee te houden, zowel als vragensteller als als antwoordgever. Maar we zijn allemaal maar gewoon normale mensen hier, dus er slipt er wel eens eentje tussendoor. Daarom moet je van tijd tot tijd ook even een beetje kunnen incasseren. En jezelf altijd voor ogen houden dat het eigenlijk nooit persoonlijk is bedoeld.

Ik ben vanmorgen ook 'over de schreef' gegaan door iets te schrijven / veronderstellen over mensen die om 11 uur nog in hun bed liggen te 'rotten' (mijn woorden) ; toen ik dat schreef dacht ik natuurlijk geen moment aan iets als nachtdienst, omdat dat toevallig in mijn belevingswereld niet voorkomt. Uitslapen is voor mij slapen tot half 8. Maar voor iemand die pas tegen die tijd naar bed gaat, komt het natuurlijk onbedoeld heel anders over. Zo probeer je wel overal rekening mee te houden, maar sla je af en toe de plank gewoon flink mis. Mea culpa.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat diegene die antwoord geeft de vraag waarschijnlijk niet zo serieus neemt als dat jij hem bedoelt.
Of op dat moment net even in een vervelende melige bui is. (Wat voor de vraagsteller dan wel vervelend kan zijn)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je vraag over een schizofrene patient bedoeld kan ik je wel antwoorden. Zoals al te lezen valt in de reacties associeren mensen schizofrenie (overigens ten onrechte!) met het "meervoudig persoonlijkheids syndroom". Daar worden een paar flauwe grapjes over gemaakt; NIET over jouw vraag die overigens door velen serieus beantwoord is! De kenmerken van ziekten zijn soms onderwerp van grappen of spot; niet de persoon die het heeft, dat is het verschil. Het feit dat je het hebt over een serieus onderwerp waar weinig om te lachen valt wil niet zeggen dat daar niet over gegrapt mag worden; dit relativeert de boel en maakt praten over, omgang met en behandeling/begeleiding van deze mensen dragelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet om je vraag te bagataliseren, maar je zou is moeten weten wat voor een harde grappen er onder patienten onderling worden gemaakt.

tegerlijkertijd hangt dit erg samen met iemands persoon of die dat doet en wil, maar als ie het doet kan het zelfs helpend zijn in het acceptatieproces, wat bij psychische aandoedingen vaak een zware dobber is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je niet ontmoedigen door een aantal g.v. ers hier die maar een ding willen , dat is iemand belachelijk maken , meestal gaat het om zaken die ze zelf totaal niet begrijpen, waar ze geen verstand van hebben, en waar ze ook niet over mee kunnen praten.
Dus denken ze leuk te zijn met hun z.g.n. gevatte antwoorden.
Ze hebben geen idee dat ze de vragensteller/ster kunnen kwetsen en zelfs beledigen.
Er is dus totaal geen nut, het is meer een gebrek in inleving van de ander.
Je kan twee dingen doen, of doen of je het niet gelezen hebt, of je geeft een raak antwoord, maar dan heb je wel kans dat er meer shit volgt.
Trek het je zo weinig mogelijk aan en ga door met je vragen stellen en lees vooral de goede antwoorden, er zijn hier ook veel mensen die erg serieus zijn en zeer goede antwoorden geven.
Serieuse vragen zijn hier altijd welkom en worden zeer gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nut daarvan is om te kijken of andere mensen ook kunne relativeren:

ik heb op de eerste vraag ook een grap van mijn reactie (dus geen antwoord) gemaakt, dat heeft niets te maken met het feit dat ik een ’‘gv er ben die iemand belachelijk wil maken en dat dat mijn doel is’‘, maar dat heeft te maken met het feit dat ik kan relativeren, ik heb ook in mijn reactie in die vraag aangegeven dat ook ik een persoon ben die helaas weet wat het is om een psychose te hebben en ja, ook daar maak ik grappen over, kortom met humor kom je een heel eind , ook als het een ziekte betreft, en het is nooit mijn bedoeling geweest om wie dan ook belachelijk te maken maar op de vraag :-hoe ga je ’‘goed’‘ om met een schizofreen persoon.-..tsja..daar kun je eindeloos op varieren wat mij betreft…