Het beroep bezonderling wat houdt dat in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1K
Kimath
12 jaar geleden
Google kent het niet..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag ik mij ook af. Is het woord goed gespeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het woord op internet gevonden in een moeilijke oudnederlandse tekst, bij een testament.
Dat betekent dat het geen huidig bestaand beroep is,maar dat men in de historie moet duiken.

Het beste antwoord

google kent het inderdaad niet
google kent alleen voorbeelden van mensen die het beroep uitoefende, dit waren trouwens allemaal mensen van erg lang geleden, denk dat het ook niet meer bestaat.
maar nergens via google de betekenis kunnen vinden.

succes met het uitzoeken, (en +je voor je vraag)