hoe heet dat als je wel eens een grijze foto bv. ziet maar dan met bijvoorbeeld felrode lippen? en hoe doen ze dat?

Weet jij het antwoord?

/2500

photoshop?

Ik weet niet of het de juiste benaming is, maar het is selectief kleurbehoud. Alles word zwart-wit gemaakt, en een bepaalde kleur of bepaald stukje van de foto blijft in kleur. Toegevoegd na 2 minuten: Hoe je het kan maken (ik heb Photoshop, maar kan in elk fotobewerkingsprogramma dat lagen en maskers ondersteund). - open de kleurenfoto die je wilt aanpassen. - maak een kopie van de laag (laag 2). - maak laag 2 zwart wit (laag 1 eronder is de originele in kleur). - voeg nu een laagmasker toe aan laag 2, en ga daarop hetgene uitgummen dat je in kleur wilt hebben. - op de delen waar je gumt, verdwijnt het zwart-witte van laag 2 en komt de kleur van laag 1 weer terug. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Toegevoegd na 5 minuten: Even snel een voorbeeldje gemaakt met mijn eigen avatar, alleen Piggy is in kleur :)

Bewerken met effects/brush op photoshop paint kan niet

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100