Op taalfouten wijzen! irritant of fijn?

Toegevoegd na 39 seconden:
Ik zelf zou het heel fijn vinden als mensen hier op GV mij op taalfouten wijzen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Oké, vooruit dan maar, met tegenzin.
In de eerste zin staat geen onderwerp en werkwoord, de tweede zin is ook geen zin en moet met een hoofdletter beginnen.
Zo goed?

Toegevoegd na 18 minuten:
Eigenlijk heb je je vraag heel slim geformuleerd, op de juiste manier om niet verwijderd te worden.
Je wilde eigenlijk aan iedereen vragen om hulp bij je taalgebruik. Zo een vraag wordt niet toegestaan, dus maak je er een algemenere vraag van of het fijn is om iemand te corrigeren. Nee, dat is in het algemeen niet fijn, dus het is goed dat je zegt dat jij dit nou juist wel op prijs stelt.
Maar deze website is daarvoor niet het beste medium. Als je iemand op taalfouten betrapt wordt je vaal beloond met minnetjes. Mensen vinden je dan een mierenneuker.
(met twee nn'en?)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zolang ze niet op elk slakje zout gaan leggen..

En dan ligt het ook nog eens héél erg op de manier waarop! Ik zou het ook wel fijn vinden, ik twijfel vaak of ik iets goed geschreven heb en maak ook wel eens gewoon een domme tikfout. d en t is een ramp, daar mag wel wat van gezegd (of gezegt :-) ) worden. Maar liever niet te hatelijk.
Zelf durf ik anderen hier op GV niet altijd op fouten te wijzen, omdat ik dan juist bang ben dat ik de opmerking krijg 'ja, maar jij schrijft dit en dit fout'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zwakke punt is de nederlandse taal schrijven, inderdaad D en T pfff vermoeiend hoor of was het nou vermoeient;-))+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ezelsbruggetje: als je het te schrijven werkwoord in gedachten even vervangt door "lopen", weet je of het tegenwoordige tijd is (met een t) of een voltooid deelwoord (met een d, muv het kofschip). Makkelijk, toch?
Als je dyslectisch bent is het wel heel lullig als voortdurend je fouten worden gecorrigeerd.
En voor mensen die dat niet zijn is een foutje ook snel gemaakt, daar zijn we mensen voor.
Je moet elkaar niet voortdurend gaan lopen verbeteren vind ik.

Waar ik me wel aan erger zijn bijvoorbeeld vragen waar geen touw meer aan vast te knopen valt, of mensen die niet de moeite nemen om een behoorlijke vraagzin van hun vraag te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het wel fijn als ik op taalfouten gewezen word. Maar het hangt wel af van de manier waarop dat gebeurt.
Natuurlijk kun je zeggen dat iemand dyslectisch is, en daarom taalfouten maakt, maar dan zijn er hier toch wel een flink aantal vragen door dyslectici gesteld.
Ik wijs iemand anders niet op zijn/haar taalfouten, omdat ik weet dat dat niet door iedereen op prijs gesteld wordt, tenslotte geef je iedereen ook geen ongevraagd advies over zijn/haar outfit....