Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er wetenschappelijk bewijs dat deja`vus bestaan en niet gewoon toeval

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb echt heel vaak deja`vus, dan droom ik iets of denk ik aan iets en dan gebeurd het echt

Toegevoegd na 5 minuten:
Niet 1 of 2 x maar echt elke week, dan droom ik bijv over iemand die ik al een jaar niet heb gezien en vraag ik me af hoe het met diegene is, en precies die dag kom ik diegene tegen. En zo nog veel meer dingen

Toegevoegd na 8 minuten:
Toen mijn vader overleed voelde ik dat ook, hij overleed sochtends en laat in de avond ging ik plotseling naar hem toe, omdat ik voelde dat ik moest gaan ofzoiets

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
747

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een mogelijke verklaring voor déjà vu's is dat er een fractie 'wegvalt' in de waarneming. Te kort om bewust te merken dat dat gebeurde, aar net lang genoeg voor je brein om te signaleren: 'Dit zag/hoorde ik eerder dan alleen nu'.
Dat is iets anders dan dromen of denken dat iets gebeurt dat later 'uitkomt'. Dan kan het zijn dat dat je alleen opvalt omdàt het uitkomt, of dat er iets aan de hand zou zijn dat onder het paranormale zou kunnen vallen.
Maar over wat paranormaal is en zelfs maar over of zoiets bestaat, zijn de wetenschappers het nog lang niet eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een déja vu krijg je, omdat de herinnering en het onderbewuste qua hersengebieden vlak naast elkaar liggen, en er dan overspraak plaats kan vinden. Je x denkt dan Jesus te herinneren, maar eigenlijk maak je iets onbewust mee...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding