Waarom staan er muren om Vaticaanstad? Het is een apart land maar om NL staat toch ook geen muur...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Antwoorden (3)

Ik heb zo'n idee dat deze muren er al eeuwen staan. Dus vergelijkbaar met muren die bij ons om bepaalde centra van steden liggen. Onze steden hebben geen land-status, vaticaanstad wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoedelijk heeft dat niets met een land te maken maar met bescherming... En in dit geval bescherming van het geloof of beter tegen ongelovigen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de muren om het vaticaan zijn verdedigingswerken uit het verleden om de heilige stoel te beschermen tegen aanvallen van buiten af

en omdat het vaticaan een stads staat is staat er dus een muur om het hele land