weet iemand, bij wie ik een apparaatje kan verkrijgen om het achterdekseltje van een horloge te openen met het doel een batterijtje te vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Op deze website vind je een horloge deksel opener:

http://www.shopwiki.nl/Prof.-Horloge-Opener
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik weet niet of zo een apparaatje wel bestaat.
mogelijk beschikken alleen juwelierszaken en horlogezaken hierover.
ik behelp me met een schaartje, pincet. mesje of iets dergelijks, en dat gaat prima.

je kan ook naar een van bovengenoemde zaken gaan om je batterijtje te laten vervangen.
12 jaar geleden
Gwn met schilmesje
Daar bestaat echt geen apparaatje voor!!! 
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn voor horlogemakers een soort zuignapjes. Die trekken ze vacuum en zo kan je de achterkant lostrekken of draaien. Denk dat je hiervoor bij een groothandel in juweliersbenodigdheden moet zijn.

Er zijn ook speciale tangen in de handel. Die kan je via internet bestellen. (zie link hieronder).
Het nadeel hiervan is dat je horloge krassen kan krijgen als je het niet goed doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link werkt niet :-(
Kijk op www.conrad.nl en zoek dan op "horloge gereedschap".
Toen ik ruim 50 jaar geleden verkoper was bij de horloge- en klokkenafdeling van een groot warenhuis in Leiden, gebruikte de horlogemaker het lemmet van een lancet of mesje om horlogedeksels (niet zijnde waterdichte deksels met schroefdraad) te openen.
Werkte prima als je maar op het goede punt druk uitoefent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De horloges van deze tijd hebben niet meer zo een simpele manier van openen. Hebben ze speciale apparatuur voor.