De naam is een afgeleide van Jozef, en die naam komt uit het Hebreeuws. Betekenis: 'Jahweh voege toe, geve vermeerdering'.
Amadea
12 jaar geleden
Naast het gegeven dat Joey gewoon een naam is (afgeleid van Joseph / Jozef), is het in diverse 'slang'-dialecten ook een synoniem voor een bepaald type jongen.

Vaak iemand die een ongeloflijke blunder heeft begaan (' what a joey") als in : sukkel.
Daarnaast is het in het Australisch ook de term voor een babykangaroe, en in het Iers is het een benaming voor een (grote) penis (of iemand die daarvan voorzien is).

Vreemd genoeg gebruiken met name de vrouwen de naam Joey voor een type man dat ze juist heel erg leuk vinden ; knap, voorkomend, spannend en romantisch. En in zowel fysiek als materieel opzicht goed voorzien.

Er zijn nog meer varianten / situaties waarin de term Joey wordt gebruikt, maar dit zijn de meest voorkomende.