Is er wel eens echt bewezen of er een god of religie bestaat, en waar komen de regels vandaan?

De bijbel is al zo vaak overgeschreven en er zijn zoveel stromingen laat staan religies. Wat is waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Dat er een god bestaat is nog nooit bewezen. Het tegendeel - dat Hij niet bestaat, is ook niet bewezen.
Dat een religie bestaat, is eenvoudig te constateren. Op je vraag waar de regels vandaan komen durf ik geen antwoord te geven, ik heb me hier nooit in verdiept en ben te lui dit op te zoeken. Googlen?
En tja, wat is waar? Wie weet het? We leven nou eenmaal in een veelvuldige (pluriforme) samenleving, geloof wat jij zelf wil, dat mag hier - en wees daar maar blij mee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewijzen dat iets niet bestaat is onmogelijk. De bewijslast ligt bij degene die iets claimt. Er is niet alleen geen bewijs, het is ook hoogst onwaarschijnlijk. Kijk op youtube eens naar een debat of interview met bijvoorbeeld Richard Dawkins, die kan dit ook erg goed onderbouwen (iets wat in religies minder gebeurt). Succes met het vormen van een oordeel!
Is er weleens bewezen of (een) God bestaat. Nee, net zomin als dat er geen God bestaat.

Of religie bestaat, dat is een begrip:

Onder religie (van het Latijn religio, zie verder Etymologie) wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.

Het is een feit dat het begrip religie bestaat dus.

Waar komen de regels vandaan, als je bedoelt de wetten die bepaalde religies naleven, dat verschilt per religie. Dat zou je per religie ( zijn 5 hoofdstromingen ) moeten vragen.