Wat kun je het beste doen in stedelijke omgeving met smog?

Hallo,

Ik ga binnenkort naar stedelijke gebieden waar veel smog is.
Wat kun je het beste doen om zo min mogelijk last er van te krijgen. En helpt een mondkapje echt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het beste is toch je niet teveel in te spannen, want dan adem je dieper en sneller in en komt de vieze lucht ook dieper in je longen.
Haal door je neus adem, daar wordt de lucht al wat gefilterd (zul je ook zien aan zwart snot...).
Ik denk eerlijk gezegd dat een mondkapje niet heel erg veel uitmaakt, maar alle beetjes helpen, en kwaad kan het niet.
Wees erop voorbereid dat je waarschijnlijk elke avond en ochtend (meer) zult hoesten, en dat dat ook zal gebeuren als je weer in schonere lucht bent: je longen reinigen zich op die manier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een vochtig washandje of handdoekje voor je mond houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja idd gwn een mondkapje gebruiken, helpt egt ja.