Scooter rijden tijdens onweer is dat gevaarlijk

Ik reed gister op me scooter in dat vrolijke noodweer is dat eigenlijk gevaarlijk kan de bliksem inslaan als je op je scooter rijd ik reed niet op grote open stukken

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mja... je bent tijdens onweer veiliger in huis dan op straat maar zo in de stad tussen de andere aantrekkelijke bliksem doelwitten (bomen, lantarenpalen, huizen ed.) is bliksem niet het grootste probleem. Ik zou me meer druk maken om (je hebt het over het weer van gister) de windstoten en de hagel. Een flinke rukwind kan je gemakkelijk de controle op je scooter kosten en hagelstenen van een paar centimeter kunnen behoorlijk pijnlijk zijn (en dan ga ik er van uit dat je een helm op had). Echt verstandig is het niet om zo voor bliksemafleider te spelen. In een auto ben je nog veilig vanwege de metalen kooi constructie. Op een scooter heb je die niet. Scooter, fiets,motor of lopen maakt wat bliksem betreft het verschil niet. De kans dat je op je scooter geraakt wordt is natuurlijk fors groter dan wanneer je in huis bent. Echt groot is de kans dan nog steeds (ongeveer 1 op 700000) niet maar daar niemand die daadwerkelijk geraakt is het beschrijft als een prettige ervaring en gegeven dat een fors deel het niet na kan vertellen lijkt het mij toch beter om je kansen zo optimaal mogelijk te maken... Maw: blijf liever binnen bij onweer en zeker bij zulk zwaar weer als gister. Buiten de stad is het een ander verhaal. Je hebt dan minder andere hoge objecten in de buurt waar een bliksem een grotere kans heeft om in te slaan. Sowieso is tijdens onweer in een open veld zijn een heel slecht idee.

Volgens mij is dat juist veilig want je banden zijn van rubber.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100