Wie kan me snel helpen?

Ik heb net een paracetamol ingenomen en hij 'hangt' vast in mijn keel. De smaak is walgelijk en hij gaat maar niet weg. Ik heb al een halve liter water op en wat yoghurt..hoe kan ik dat ding wegkrijgen?

Toegevoegd na 20 minuten:
Nou dankjullie voor de antwoorden, na wat paniekerigheid van mij is de paracetamol dankzij jullie tips gelukkig weg!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Het beste antwoord

Wat meestal helpt, is het eten van een stuk brood.
Slikken en kauwen, daar gaat je paracetamol!
Geen paniek en succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

vinger in je keel ?????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer iets te eten bijvoorbeeld pindakaas op iets hartigs wilt bij mij nog wel is helpen succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer iets met meer structuur. Iedeaalste wat ik kan bedenken is banaan. Of brood geweekt in warme melk en wat suiker. De broodkorstjes in de broodpap zou wel eens sterk genoeg kunnen zijn na wat voorsmering met het weeke.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een biscuitje hebt liggen, eet die dan. Een grote hap nemen, goed kauwen en dan 'hard doorslikken'. Ik ken het gevoel, erg vervelend! Neem volgende keer anders een Ibuprofin, die zijn glad en blijven niet 'hangen' met zo'n vieze bittere nasmaak. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iburpofen geeft wel meer bijwerkingen, panadol is makkelijker
Hopelijk is het probleem inmiddels opgelost!
Anders zou je ook nog peperkoek kunnen proberen.
In het vervolg kun je de paracetamol ook innemen door deze eerst op te laten lossen in wat water. Je kunt het dan zo opdrinken. Als paracetamol je goed helpt, zou ik niet zo snel overstappen op brufen. Dit is namelijk een ontstekingsremmer en kan bijwerkingen hebben. Paracetamol is daardoor veiliger in te nemen dan brufen.
En je kunt paracetamol ook innemen als zetpil. Dit is dan wel meteen 1000 mg = hetzelfde als twee tabletten van 500 mg. Ik weet niet of deze zonder recept verkrijgbaar zijn. En je moet het natuurlijk wel willen zo'n zetpil.
Succés ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ooit weer wat in je keel hebt ,een stukje droog brood eten,of een gekookte aardappel als je die toevallig nog hebt liggen,dit helpt ook goed als je een stukje graat van vis in je keel hebt.
maar voorkomen is natuurlijk beter.