ik heb erge jeuk aan mijn vagina wat is het? het is een beetje wit geel en het stinkt ik durf niet naar mijn moeder.

Toegevoegd na 17 minuten:
ik ben 12 en ben nog niet ongesteld geweest

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

ga gewoon naar je moeder, niks om je voor te schamen.
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn: OF je hebt witte vloed, een afscheiding uit de vagina die komt voor je eerste menstruatie, daar kan je gewoon inlegkruisjes voor gebruiken. Je kan ook een schimmelinfectie hebben (daar denk ik aan door de jeuk), dan moet je even naar de dokter (diee hoeft niet te kijken hoor ;)) en geeft je een zalfje. Je kan trouwens ook allebei tegelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch maar even bij de huisdokter langs! Waarschijnlijk heb je een schimmelinfectie of iets in die aard. Helemaal niet erg, maar je moet wel een pilletje nemen om er vanaf te geraken. Als je onlangs medicatie (antibiotica) genomen hebt, is de kans zelfs heel groot dat het een schimmelinfectie is. Heel veel volwassen vrouwen krijgen na het nemen van antibiotica een schimmelinfectie en krijgen al meteen een pilletje ter voorkomen van de schimmel. Als het dat is, ben je er met één pilletje vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep, het kan een gist zijn die bij iedereen op de huid zit maar ineens kan gaan woekeren als de weerstand wat minder is, dat jeukt als een gek, en het ruikt niet fris.
Het kan een afscheiding zijn uit de vagina, als dat een beetje opdroogd word dat wat geeliger. Niet voor schamen hoor, ik heb dat ook een jaartje geleden gehad toen ik 12 was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent nog niet ongesteld maar je lichaam is zich daar wel op aan het voorbereiden.
Dat gene waar jij last van hebt is afscheiding wat op droogt en zich verplaatst heeft door dat je beweegt. Het korrelt door dat je loopt of andere bewegingen maakt.En daardoor komt het overal terecht. En afscheiding kun je niet tegen gaan. Dat hoort bij de weg naar t volwassen worden. Wat je wel kunt doen is proberen de afscheiding zoveel mogelijk op te vangen met een inleg kruisje of een maand verbandje. Alleen waar je dan wel rekening mee moet houden is dat je het op tijd weer verschoont zodat bacteriën niet de kans krijgen schade aan te richten. Je hebt daar immers jeuk en je zult geheid een poging gedaan hebben om er van af te komen door middel van krabben. Je moet dus op passen voor infecties. En wat je tegen de jeuk kunt doen is bijvoorbeeld een beetje met vaseline smeren . Dat geeft je in ieder geval verlichting.
En dat het stinkt dat is ook heel normaal want dat komt door de lucht en bacteriën. Die vormen samen de oorzaak van die onaangename geur. Maar daar kun je ook heel makkelijk weer vanaf komen door je gewoon met koud water te wassen en vooral geen geparfumeerde zeep of badschuim gebruiken omdat dat ook irritaties opwekt.
Verder is het heel gewoon dat wanneer je met dit soort vragen of meiden problemen zit ,je ermee naar je moeder kunt gaan hoor. Moeders weten namelijk dat hun dochters op een bepaalde leeftijd met zulke dingen kunnen aankomen, en moeders zijn daar vaak ook op voorbereid omdat ze zelf vroeger ook tegen dit soort vragen aan liepen.