ik doe offertes en nu wil mijn werkgever mij bij de receptie zetten en gewoon mijn huidige werk blijven doen kan dit

ik werk bij inkoop verkoop wegens verhuizing is er een receptiebalie daar willen zij mij neer gaan zetten en dan blijf ik gewoon mijn werk doen alleen achter een receptie balie. ik wil dit niet omdat ik me behoorlijk heb op weten te werken de laatste jaren en ooit begonnen ben als receptioniste telefoniste voel dit als terug naar af. ook is het zo dat dit niet te combineren is met mijn huidige werk. de hele dag telefoon beantwoorden klanten ontvangen sorry wil ik niet meer. ben daar ook niet voor aangenomen maar zij willen geen telefoniste receptioniste aan gaan nemen. eigenlijk zal ik dan twee banen gaan doen in plaats van 1 mag ik dit weigeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Je werkgever vind waarschijnlijk dat je tijd over hebt en dit er makelijk bij kunt doen.
Het aantal verwachte telefoongesprekken en ontvangsten zal dus wel mee vallen. Het is niet ongebruikelijk dat een medewerker gecombineerde taken heeft zoals jij nu noemt.
Denk dus niet dat je dit kunt weigeren.
ronron1212
13 jaar geleden
Ja, je mag natuurlijk alles weigeren.
Maar als je hetzelfde blijft verdienen heb je weinig grond om te weigeren.
Heb je een strakke functieomschrijving?
Met duidelijke taakvermeldingen?

Kijk, alles is een kwestie van onderhandelen.
Kun je loonsverhoging krijgen als je er taken bij gaat doen?
Hij spaart een receptioniste uit, dus kan hij jou extra betalen.
Maar hij kan je ook ontslaan? En dan iemand aannemen die dat werk wel wil doen?

Toegevoegd na 47 seconden:
Je moet er goed over nadenken.
De voors en tegens afwegen.
In gesprek gaan.
En dan kijken hoe sterk je staat.