Hoe gaan we vanuit een emotie huilen?

Als je vriendje het uitmaakt, ruzie met vrienden, afscheid nemen. Soms gebeuren er van die vervelende dingen met als gevolg tranen die over je wangen lopen. Maar wat gebeurt er tussen die emotie en je huilbui????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Omdat je aan iets zieligs denkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geldt eigenlijk voor alle emoties, waarom krullen je mondhoeken bijvoorbeeld als je lacht?

Ik denk dat er een evolutionaire verklaring voor gegeven kan worden; de kans om te overleven is groter als men emoties uit.
Tranen maken meer indruk dan een vraag in woorden. Iemand die huilt, heeft meer kans om geholpen te worden.
Of je huilt omdat je met rust gelaten wilt worden. Tijdens een ruzie bijvoorbeeld. Zo zou je de sympathie van anderen mensen kunnen wekken die je dan steunen in de ruzie.
Tranen zorgen voor een sterkere band met anderen. Daarom huil je samen ook van blijdschap bij een geboorte of huwelijk. Samen ben je sterker, dus is de kans op overleven weer groter.

Lees onderstaande anders een keer door.