Ik wil graag een cursus Italiaans gaan volgen, hoe weet ik of ik niet weer een kat in de zak koop?

heeft iemand ervaring met eurocom ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Nee, met Eurocom heb ik geen ervaring, maar als je op een leuke manier in je eigen tijd een taal wilt leren tot op redelijk hoog niveau zelfs, kan ik je LiveMocha aanbevelen.

Kost niks, het enige dat je nodig hebt is wat tijd en een koptelefoon met microfoontje. Naast de lessen (die heel eenvoudig beginnen en uiteindelijk behoorlijk pittig worden) is er een hele communitiy, waar je met mensen vna jou keuze kunt communiceren in de taal die je aan het leren bent ; met andere leerlingen van elk niveau, en met 'native speekers'.

Er is één addertje onder het gras : je moet wel minimaal vloeiend engels kunnen spreken om alle talen te kunnen volgen. Als je een woord in het engels niet wet en ook het plaatje niet duidelijk is, kom je vast te zitten. Maar het proberen is het zeker waard ; een miskoop is het nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de tip

Andere antwoorden (4)

Ik heb even op internet gespeurd voor je, en naast de logische positieve reacties via de site van eurocom heb ik 1 andere reactie (uit 2007) kunnen vinden op een cursus spaans van eurocom. Die was overigens wel positief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je de cursus Italiaans wilt gebruiken.Maakt wel verschil of je er langere tijd heen gaat of alleen voor een vakantie of zo.
Hierbij enkele tips:
Bij Teleactalen.nl kun je een gratis online cursus ophalen ook voor op je mobiel.
Ook op de website Italie.nl (taal)kun je de nodige informatie vinden.
Verder heeft de bibliotheek vaak meerdere talencursussen varierend van eenvoudige woordjes tot interactieve DVDRom cursussen.
De Nederlandse Volksuniversiteit biedt op 84 plaatsen in Nederland Italiaanse cusussen aan.
Verder, op internet vind je leuk aanbod bij Leren.nl.
Kortom volop keus zonder financieel grote risico's.
succes!

al@din HJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Eurocom heb ik nooit gehoord. Ik heb zelf voor 15 jaar in Italie gewoond en spreek nu natuurlijk vloeiend italiaans. Toen ik zoveel jaar terug besloot om naar Italie te vertrekken, heb ik eerst een spoedcursus italiaans via de LOI gedaan. Het ging mij erom om de basis en opbouw van de italiaanse grammatica te leren. Was toen heel tevreden over de LOI.
Maar misschien is er nog wel een andere, betere mogelijkheid om italiaans te leren. Dit hangt natuurlijk af van je tijd en budget, maar ga anders italiaans leren in Italie. Je hebt daar diversen universiteiten voor buitenlanders (universita' per gli stranieri). Ik heb dat ook de eerste 6 maanden van mijn verblijf in Italie gedaan. Je gaat gewoon iedere dag naar school en leert daar (met allemaal andere buitenlanders) alles van de italiaanse taal. Mij heeft het heel erg veel geholpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Aldi zag ik van de week taalcursussen liggen (dvd's) voor zo'n 3 euro per stuk. Was Italiaans, Frans en Engels. Of ze goed zijn weet ik niet.