Hoe krijg ik aan elkaar vastgeplakte negatieven weer los zonder schade?

Ik heb oude vakantiefoto's in mapjes die door waterschade een klomp zijn geworden. De foto's zijn denk ik niet te redden. De negatieven zitten ook helemaal aan elkaar vastgeplakt.
Weet iemand hoe ik deze het beste los kan weken zodat ik de negatieven nog kan gebruiken om in te scannen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

ik zou het laten weken in warm ( gekookt water), daarna los halen en laten drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had zelf hetzelfde idee en ga het gewoon proberen. Gaat het mis, dan pech en zal ik niet huilen.

Andere antwoorden (1)

Breng alles naar een fotozaak die zijn daarin gespecialiseerd om zoiets te doen.Als jezelf gaat zitten klooien dan is de kans op schade groot.