Wat is het oudste nog bestaande betaalmiddel (oudste geld stuk b.v )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat zou goud kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Natura, of te wel een ruil van diensten

Toegevoegd na 1 minuut:
Of een aankoop voor een ruil van een dienst.

Toegevoegd na 3 dagen:
Pfff een minnetje omdat ik geen geldstuk bijvoorbeeld heb. (betaalmiddel was toch de vraag) Met goud is goudsmid dan zeker ook het oudste beroep ter wereld.

Nou om dan maar in de tastbare dingen te graven, schelpen en specerijen Deze waren door de primitieve mens al toegankelijk door zijn eenvoud en bewerking.