hoe kom ik van mijn onzekerheid af?

ik merk dat ik me altijd heel onzeker voel als ik met mensen om me heen ben, omdat ik altijd het gevoel heb dat die anderen beter, mooier enzo zijn. hoe kan ik iets aan mijn zelfbeeld doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat is een lastig onderwerp! Tegen mij zeggen mensen al jaren dat ik bijvoorbeeld heel knap ben, maar volgens mij is er niemand zo onzeker als ik.. Als je zo denkt kun je iedereen beter vinden dan jezelf. Ik ken je niet goed, maar als je er aan blijft werken zal je eigenwaarde absoluut groeien! Geloof me.
Er lopen binnenkort 7000000000 mensen op de wereld. Iedereen is onzeker over van alles, alleen de meesten kunnen het heel goed verbergen. Hou je taai!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alle mensen zijn onzeker. Ook de mensen die mooi of slim of populair of goed in sport et cetera zijn. Alle mensen zijn ook gelijk en hetzelfde. Dus wat jij voelt, dat voelen anderen ook. Ze kunnen het alleen wat beter verbergen. Wat helpt, is om je dit te bedenken.

Verder helpt het om, bij mensen waarbij je je vertrouwd voelt, gewoon maar eens te zeggen dat je je ergens onzeker over voelt. Bv over een spreekbeurt, of over zoenen, of over iets anders. De ander zal je dan authentiek vinden omdat je zo eerlijk bent, en zelf misschien ook wel durven toegeven dat zij soms ook onzeker is.

Tot slot helpt het om je te bedenken dat je een onzeker deel van jezelf HEBT, in plaats van dat je onzeker BENT. Het is maar één aspect van jezelf. Je hebt ook een vrolijkerd in je, een lieverd, een goede taartenbakster, et cetera. Dat betekent dat als je je onzeker voelt, en je wordt je daar bewust van, je kunt denken: ok, mijn onzekere ik is er nu, dat is ok, gaat wel weer over.

Probeer je er dus
a. bewust van te worden en
b. het te benoemen en
c. er vooral niet teveel aandacht aan te geven (want alles dat je aandacht geeft, groeit).

Succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ mooi en steekhoudend antwoord!
Be yourself!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een laag zelfbeeld en daaruit
voorkomend gedrag is dat niet een goed advies ;)