Waarom geven veel mensen precies hetzelfde antwoord op een vraag?

Er zijn misschien een paar woordjes tussen gekomen , maar als 1 persoon antwoord : dat is dit nummer (naam artiest, nr)

Dan komt er een volgend persoon die zegt dit : het antwoord is dit nr van deze artiest.

Het is zo irritant als mensen dat doen en ik vraag me dan ook af waarom ze dat doen

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb zelf het idee dat het om de punten gaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Mensen krijgen op deze website een punt wanneer ze een vraag beantwoorden, ongeacht of hun antwoord iets toevoegt aan de antwoorden die al gegeven zijn. Ik vermoed dat dat de belangrijkste reden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk het toch niet. Als je antwoordt moet je soms wat opzoeken of nadenken. Dan kan er een soortgelijk antwoord gegeven worden. Meer dan 15 minuten ertussen zou fout gerekend moeten worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet waar pookey. Als je antwoord niets meer kan toevoegen aan hetgeen als geantwoord is, heb je kans dat je antwoord verwijderd wordt. Dat kost je 3 punten, geloof ik.

Andere antwoorden (3)

Soms typen mensen op hetzelfde moment, en dan komen de antwoorden vlak na elkaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als iemand echter na een uur ofzo nogmaals hetzelfde antwoord gaat geven, dan mag je die echt wel melden, dan is het puur puntjes halen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik ook altijd, ben je aan het typen, wordt het geplaatst en staat hetzelfde ineens er al tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, of je wilt het te goed doen en dan zijn ze je voor :))
Soms kan je er niks aan doen als 2 mensen gelijktijdig hetzelfde antwoord geven maar meestal is het om 1 punt erbij te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ziet dat hetzelfde antwoord er al staat, kan je er voor kiezen om het zelf te verwijderen, voor de moderator het doet. Ik heb het daarstraks nog gedaan bij een vraag over MS. Fremar was me een paar seconden voor :)))
Eerlijk is eerlijk, ik neem ook niet altijd de tijd om alle antwoorden te lezen voordat ik zelf een antwoord formuleer (als het er veel zijn). Het zou dus zomaar kunnen dat ik een van die eikels ben.

En soms staat er iets dat naar mijn mening ongeveer klopt, maar net niet helemaal. Als ik dan een aanvulling probeer te geven kan het dat er overlap in zit. Vooral omdat je tijdens het typen van je antwoord de eerdere antwoorden niet meer kan inzien totdat je je antwoord hebt geplaatst.

Btw: Waar heb je die punten voor nodig? Als je wil mag je er een paar van mij :)