Waarom wil (bijna) iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten?

Bij heel veel vragen op deze site over apparatuur of over te gebruiken programma's staat dat men dit ''gratis'' wil hebben.
Waarom? Je wilt toch ergens gebruik van maken? Die vraag word aangeboden door de markt, en die mensen doen daar moeite voor. Dat mag toch wel beloond worden?

Neem niet aan dat al die mensen vrijwilligers werk doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen het gratis, betaalt u er dan gewoon voor. Wij blij, u blij.

Het beste antwoord

Persoonlijk kan ik dit wel begrijpen.
Hoewel ik een voorstander ben van het kopen van programma's snap ik wel waar dit vandaan komt.

Als voorbeeld.
Ik heb een iPhone.. er zijn ik weet niet hoeveel apps.
Ik weet niet als ik de app koop of het is wat ik zoek. is dat niet zo, dan heb ik betaald voor iets dat ik niet gebruik.. daarom heb ik de mijne jailbroken, zodat ik ze gekraakt kan proberen, bevallen ze, dan ben ik zo in de iTunes store te vinden om ze werkelijk te kopen.
Op software gebied zouden er meer probeer versies moeten zijn. dit ontbreekt vooral in de app wereld heel erg.

Besturings systemen (Windows) hebben dit ook.. het wordt maar op een pc gestampt als er een nieuwe versie is.. vind je het niks dan heb je pech, want als je in plaats van Windows 7, Windows XP installeert ben je je garantie kwijt als er wat mis gaat... en waarom? het is JOU pc, JIJ bepaalt wat je er mee wilt, dit moet niet opgedragen worden door een of ander bedrijf.... daarbij, besturings systemen zijn veel te duur... vooral Windows!

Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld een auto.
Als je naar de garage gaat, kun je altijd proefrijden... dan heb je de kans om te kijken of je het wat vind. wil je geen airco, dan neem je een model zonder, wil je geen groene, dan kies je een gele, weet ik veel... keus zat.

Koop je een radio, dan kun je hem horen spelen in de winkel..
Vind je hem te moeilijk te bedienen, kies je een andere. wil je geen zwarte, maar en zilveren... dan kies je die...
ga zo maar door...

Ik denk dat dit puur is omdat mensen waar voor hun geld willen zien, en het maximale uit hun geld willen halen. iedereen wil waar voor hun geld, en zoals al gezegd in andere antwoorden, waarom zou je meer betalen voor iets?
mijns inziens ben je dan een dief van je eigen geld.
Software bedrijven vooral zijn te makkelijk met het aanbieden van software, soms voor veel te hoge prijzen, zonder probeer versies aan te bieden, of probeer versies war je niks mee kunt.

Ik denk dat daarom mensen maar vragen of er iets is dat ze gratis kunnen krijgen. software bedrijven kunnen je te makkelijk iets aanbieden wat je helemaal niet zoekt, maar wat ze wel als zodanig verkopen... (open source is dan een ideale optie, is altijd gratis, en vaak beter dan dat van een software gigant).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij zit dat gewoon in de aard van de mens. Als je bijvoorbeeld een computer gaat kopen, wil je toch liever een computer van 100 euro dan eentje die net zo goed is voor 800? Als je een nieuwe telefoon voor 5 euro kunt kopen, of precies dezelfde van 200 euro, dan wil jij toch ook liever die van 5? Het is best egoïstisch want er word voor de productie hard gewerkt.. maarja!