wie kan mij helpen? iemand heeft mij ip adres en heeft mij gefilmt op de webcam wat nu?

iemand stuurd mij een mail dat hij mijn ip adres heeft en mij heeft gefilmpt op de webcam. wat meot ik nu doen. wat kan hij met mijn ip adres?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Kimath
12 jaar geleden
als je de webcam niet gebruikt, haal je de stekker er toch uit of richt je hem op de muur?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je niet chanteren! Als je deze gast op je msn hebt, verwijder hem. Laat je niet bang maken. Wees voorzichtig voor een volgende keer om een chatsessie aan te gaan en je cam te gebruiken. Hoop dat het hierbij blijft. Mocht je lastig gevallen worden, schakel je ouders hierbij ook in!

Antwoorden (7)

In ieder geval zorgen dat je webcam niet meer kan functioneren. Trek het usb-kabeltje eruit, of in het geval van een laptop, zorg dat de laptop is omgedraaid of dichtgeklapt is
Voor de rest heb ik geen idee wat je zal moeten doen. Misschien is de politie een optie als er sprake is van chantage of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiermee naar de politie gaan en voorleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een IP kan je vrijwel niks. Ik zou je pc even scannen met een anti-virus/spyware/rootkit scan en dan toch voor de zekerheid de camera zo draaien dat er niks te zien is. Ik denk dat dit alleen bangmakerij is en dat degene die je dat bericht stuurde dus liegt, als je bepaalde (seksuele) handelingen hebt gedaan voor de camera ben je dom geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dat ligt het meest voor de hand, angst om een ander doel te bereiken
Even je pc scannen met anti malware bytes dit verwijdert dan het virus waarmee hij door je webcam kan mee kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ook je ip vernieuwen, gewoon even googlen hoe dat moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jou ip adres alleen kan hij weinig. Maar het mailtje wat hij jou heeft gestuurd, bevat ook zijn ip adres....
Wat ik zou doen in jou geval..
Ik zou een nieuw email adres aanmaken.. ( is eigenlijk niet nodig, maar is meer voor de vorm)
En hem dan een mailtje sturen.. ( niet vanuit je eigen huis, maar vanuit school of een vriendinnetjes huis)
Met een text zoiets van" dankje voor je email en je ip adres.. Ik zal dit doorgeven aan de politie..."

Waarschijnlijk is hij aan het bluffen, maar dat kan jij ook.

Als diegene je blijft bedreigen, ga dan naar de politie. Dit zijn namelijk geen leuke geintjes, en moet hard aangepakt worden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aanval is de beste verdediging
Je hebt ook een kans dat het gewoon spam is. Ik heb ook wel eens een mail gekregen dat mijn vriend vreemd ging en dat de afzender van de mail daar foto's van had. Ze gokken dan gewoon dat je een vriend hebt (fout gegokt bij mij) of dat je een webcam hebt (goed gegokt bij jou).
Zolang je geen gekke dingen voor de webcam hebt gedaan zou ik me geen zorgen maken, hoogstens die webcam nu eindelijk eens weggooien.