wat voor bit en hoofdstel kan ik het best nemen voor een jong paard van 3 die ik zadelmak wil maken

welke maat kan ik het beste nemen?

Toegevoegd na 1 dag:
omdat sommige mensen niet snappen wat mijn bedoeling is zal ik wat extra uitleg geven.
ik heb een kwpn van 3 jaar en wil haar graag al een beetje aan wat dingen laten wennen zodat het niet allemaal in een keer moet (want dat is helemaal niet goed!). ik vroeg me gewoon af wat andere mensen doen. ik ben niet van plan om er meteen op te springen dat zeker niet want dat snapt iedereen wel dat het niet goed is.
het is puur om haar een keertje een bitje in te doen en te kijken hoe ze reageert en steeds langzaam een stapje verder gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

het ligt aan de mond van het paard.. een kwpn tsjuaa dan nog is er zoveel verschil!! vraag het aan iemand waarvan je denkt dat dat paard qua hoofd redelijk hetzelfde is als die van jou.. vraag of je even mag proberen, hang hem even zachtjes in zijn mond en je ziet zo aan de zijkanten of die goed is ofniet, past die niet, vraag even aan iemand die eentje groter of kleiner heeft dan die je geprobeerd hebt en speel een beetje in de maten, dan kom je vanzelf de goede maat tegen ! tip: met brokjes of stukjes appel je bit insmeren zodat er een smaakje aanzit! heeft hij echt wat te knabbelen. je hebt zelfs bitjes die dat in het midden standaard al hebben! - een normaal hoofdstel niet met een mexicaanse neusriem of iets dergelijks dat is gelijk zo ' fel ' voor een paard. en zoals eerder gezegt, gewoon sperriempje er even van af en neusriem niet keihard aantrekken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100